امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نقدنامه زبان و ادبیات عربی (۶)

کتاب نقدنامه زبان و ادبیات عربی (۶) زیر نظر عیسی متقی‌زاده و سجاد اسماعیلی است. کتاب نقدنامه زبان و ادبیات عربی (۶) یکی از مجموعه کتاب‌های نقدنامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که به نقد کتاب دانشگاهی می‌پردازد. پژوهش و تحقیق و تتبع در تمامی حوزه‌های علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کمک به توسعه بیشتر علوم انسانی در کشور از جمله اهداف و وظایف اصلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به شمار می‌رود که این مجموعه کتاب هم در همین راستا نوشته شده است.

گزیده کتاب نقدنامه زبان و ادبیات عربی (۶)

در واقع شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، تنها مجموعه علمی و دانشگاهی است که سیزده گروه علمی و تخصصی را که ناظر بر رشته‌های مختلف علوم انسانی در دانشگاه است، ساماندهی می‌کند و بیش از بیست سال سابقه فعالیت در زمینه بررسی، تحلیل، ارزیابی و نقد متون و کتب علوم انسانی را دارد. در این راستا از مشارکت شبکه استادان حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور و صاحب نظران و استادان علوم انسانی بهره‌مند است. سیاست اصلی این شورا، کمک به رشد تفکر انتقادی در تولید آثار علمی و دانشگاهی است؛ زیرا تولید علم در حوزه علوم انسانی بدون نقد وضعیت موجود و به ویژه نقد کتب درسی و دانشگاهی و منابع علمی حوزه علوم انسانی امکان پذیر نیست.

توسعه فرهنگ نقد در جامعه علمی، تقویت جایگاه علوم انسانی، نسبیت سنجی سازواری تولید علوم انسانی با مبانی فرهنگ و جهان بینی ایرانی - اسلامی، تدوین و اصلاح سرفصل‌های درسی برنامه‌های آموزش علوم انسانی و تولید متون دانشگاهی با رویکرد بومی ایرانی - اسلامی، از دیگر اهداف این شورا است.

صفحات کتاب :
383
کنگره :
PJA2026‬‬
دیویی :
‏‫‭492/709‬
کتابشناسی ملی :
5770436
شابک :
‫‭978-622-6304-28-3‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه نقدنامه زبان و ادبیات عربی (6)