امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روابط موثر

امیر خلعتبری در کتاب روابط موثر به تعدادی از پرسش‌های مهم و کلیدی درباره روابط اجتماعی پاسخ می‌دهد و به شما کمک می‌کند در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشید و دید جدیدی نسبت به محیط پیرامون، آدم‌های اطرافتان، جهان هستی، خداوند، اشیا، طبیعت و... به دست آورید.

در جهان هستی همه چیز بر پایه روابط استوار است. شما با همه چیز رابطه دارید. روابط شما در جهان هستی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود: روابط با خداوند، روابط با دیگران، روابط با طبیعت و اشیا و از همه مهم‌تر رابطه با خودتان. اگر شما نتوانید به خوبی با خودتان رابطه برقرار کنید و این نوع رابطه را یاد بگیرید در دیگر روابط‌تان دچار مشکل و چالش می‌شوید. به همین دلیل است که قبل از این که برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزید، بهتر است خود را بشناسید و بدانید که نوع رفتار خودتان با خودتان است که بر سایر روابط و جنبه‌های زندگیتان تاثیرگذار است.

امروزه سرمایه اصلی وجودی اصلی هر انسانی باورهای اوست. باور در حقیقت تفکر تکرار شونده‌ای است که شما دارید. اگر در مورد روابط خود باورهای موفقیت‌آمیزی داشته باشید، ارتعاشات باورهای شما به جهان فرستاده می‌شود و جهان همچون آینه‌ای عمل می‌کند و بازتاب این باورهای موفقیت‌آمیز را توسط آدم‌ها، اتفاقات، شرایط و نتایج خوب به شما نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانید ظاهر خود را ببینید، همان یک آینه کوچکی که در خانه‌تان پیدا می‌شود کافی است اما به دلیل پیچیدگی‌ها و گستردگی روحیات و درونیات خود به آینه‌ای به گستردگی جهان هستی نیاز دارید. به همین دلیل است که کائنات همچون آینه‌ای برای رفتارها و باورهای شما عمل می‌کند و هر چه در فکر شما می‌گذرد را از راه‌های مختلف بازتاب می‌دهد.

گزیده کتاب روابط موثر

همه شنیدن که می گن از هرچی بترسی سرت میاد ولی کسی راهکاری براش ارائه نمی ده. بعضی ها می گن باید بری با ترست مواجه شی. مثلاً من اگر از شیر جنگل می ترسم آیا باید برم بهش دست بزنم که ترسم بریزه؟ نه این درست نیست.

وقتی به چیزی توجه می کنید، توجه شما، ذره رو باردار می کنه و به حرکت درمیاره. توجه از هیچ چیز، یه چیز، می سازه و چون ما روح داریم با توجهمون به هرچیزی روح می دیم، اونو زنده ش می کنیم، واقعی ش می کنیم و در زندگی مون پدیدار می شه. وقتی از چیزی می ترسید درواقع دارید مدام بهش توجه می کنید. توجه زیاد، باعث خلق و آفرینش می شه.

برای اینکه با ترستون آشتی کنید باید تعریفتون رو عوض کنید و به اون چیز به شکل بد نگاه نکنید. یادتون باشه اگر از چیزی فرار کنید دنبالتون میاد ولی وقتی باهاش آشتی کردید دیگه رهاتون می کنه. این یه قانونه.


شابک :
978-622-220-422-8
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
78
کنگره :
‫‬‬‭‬‭BF637‭‬ ‭
دیویی :
158/2
کتابشناسی ملی :
7265155

کتاب های مشابه روابط موثر