امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مراقبت از کودک در حال رشد

مراقبت از کودک در حال رشد کتابی است که در سازمان جهانی بهداشت به چاپ رسیده و مریم قبادی آن را به فارسی برگردانده است. کودکان نیاز به مراقبت خوب دارند. زندگی آنها در دوران کودکی وابسته به بزرگسالانی است که موقع گرسنگی یا بیماری به آنها توجّه دارند و قادر به برآوردن نیازهایشان هستند. مراقبت خوب به معنی ایمن نگه داشتن کودک در برابر صدمه و ابراز محبت، توجّه نسبت به آنها و در اختیار نهادن امکانات بسیار برای یادگیری است. از بدو تولّد، کودکان با افراد بزرگسال خاصی احساس پیوند قلبی دارند و برای یادگیری مهارت‌های مهم به آن ها نگاه می‌کنند. چیزی که کودکان از این روابط می‌آموزند، به آنها کمک می‌کند برای زندگی آماده شوند.

این دوره در زمینۀ مشورت دادن به خانواده به جهت رشد کودک، از تلاشهای خانواده و دیگران در جامعه که در تلاش برای ارتقاء سلامتی و پرورش کودکان شاد هستند، حمایت میکند. آنها ممکن است در فقر زندگی کنند و با چالشهای دیگر بسیاری مواجه شوند. کودکانی که بزرگ میکنند ممکن است متعلّق به آنها باشد یا وظیفۀ بزرگ کردن کودکان دیگر در خانواده یا جامعه را به عهده گرفته باشند. میتوانید به آنها کمک کنید بهتر قادر به مراقبت از کودکانشان، حتّی تحت شرایط دشوار، باشند.

در انتهای دوره در زمینه مشورت خانواده در جهت مراقبت از رشد کودک، قادر خواهید بود:

  • رابطه بین یک کودک یا پدرومادر یا اشخاص دیگر را مشخص کنید- پرستار اوّل- کسی است که بطور مستقیم بیشترین مراقبت را از کودک بر عهده دارد.
  • با خانواده در رابطه با فعالیّتهایی برای تقویت روابط بین کودک و پرستار مشورت کنید.
  • بازی های مناسب و فعالیتهای ارتباطی را برای تحریک رشد کودک و پیشرفت سلامتی، به خانواده توصیه کنید.

گزیده کتاب مراقبت از کودک در حال رشد

پرستار مهم ترین شخص در زندگی یک خردسال است .کسی که به کودک غذا می دهد و از او مراقبت می کند، با او ارتباط برقرار می کند و به نیازهایش پاسخ  می دهد. موقعی که کودک مریض است ، معمولا تنها شخصی که او را به مرکز مراقبتی و بهداشتی میبرد، پرستار است.

پرستار در جامعه شما به چه کسی اطلاق می شود؟ اغلب مادر بچه همان پرستار اوست. برای یک نوزاد شیرخواره ، مادر بهترین پرستار است.

همچنین ممکن است پدر و یا دیگر اعضای خانواده پرستار کودک باشند. در غیاب پدرو مادر و یا بیمار شدن آن ها ، ممکن است همسایه و یا یک آشنا، پرستار کودک شوند.

صفحات کتاب :
77
کنگره :
RJ131
دیویی :
612/65
کتابشناسی ملی :
7618956
شابک :
978-622-7576-15-3‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مراقبت از کودک در حال رشد