نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازاریابی دهان به دهان

اندی سرنویتز در کتاب بازاریابی دهان به دهان، از ایده‌های ارزان و امور کم‌خرجی می‌گوید که می‌توانید برای بازاریابی دهان به دهان از انجام آن‌ها شروع کنید. این کتاب به ظاهر درباره یک تکنیک خاص بازاریابی است، ولی در واقع فلسفه‌ای جدید در تجارت است. این فلسفه جدید، چیزی جز صداقت و قدردانی و چگونگی خوشحال کردن مردم نیست. این فسلفه به شما می‌آموزد که احترام مشتریان‌تان را به‌دست آورید، باقی کار را آن‌ها انجام خواهند داد. با مردم به‌خوبی رفتار کنید، آن‌ها به رایگان برای شما بازاریابی خواهند کرد.

حتما لازم نیست که صاحب یک کسب‌وکار بزرگ یا شرکت تجاری چندمنظوره‌ای باشید که بخواهید برای بازاریابی و شناخته‌شدن برندتان تلاش کنید. شما اگر هر چیزی برای فروش داشته باشید، لازم است از فنون بازاریابی دهان به دهان اطلاع داشته باشید.
بازاریابی شفاهی یا دهان به دهان به بازاریابی مردم به مردم نیز شهرت دارد. 

یعنی در اصل مردم به‌واسطه علاقه و رضایت کامل از محصول یا خدمات شما، از شما و برندتان حرف خواهند زد. شاید در نگاه اول موضوع بازاریابی شفاهی مسئله‌ای ساده به‌نظر بیاید، اما در اصل شما باید به مردم دلیل خاصی بدهید که درباره کالا یا خدمات شما صحبت کنند. شما باید به مخاطب و مصرف‌کنندگان محصولات‌تان حس ارزشمندی بدهید. این احساس ارزشمندی باعث می‌شود که آن‌ها در هر جمعی از شما سخن بگویند.

گزیده کتاب بازاریابی دهان به دهان

جمله‌ی «آن‌ها با من خوب رفتار می‌کنند.»، یک سوژه‌ی کلام بسیار قدرتمند است. در این مورد، آدم‌های خوب برنده خواهند بود.
وقتی شما کار خاصی برای مشتریانتان انجام ‌دهید، به طور قطع دیده خواهیدشد، چون شرکت‌های کمی، زحمت انجام این گونه خدمات را به خود می‌دهند. این روزها که خدمت رسانی خوب به مشتری کمیاب شده است، هر گونه عمل خلاقانه و محترمانه، و یا گشاده دستی، حتماً موضوع گفتگو خواهد شد.

بهترین نکته درباره‌ی خدمت رسانی خوب به مشتری این است که در مورد هر نوع کار حرفه‌ای، کارآیی دارد. تعمیرکاری که هر بار قبل از ورود به منزل شما، کفش هایش را در می‌آورد، و یا پیک‌های شرکتی که حاضرند کارتن‌های بسته‌بندی را از منزل شما بیرون ببرند، هم برای خودشان اعتباری اضافه کسب می‌کنند و هم سوژه‌ی کلام خوبی برای شرکتشان می‌سازند. 

وقتی شما بخواهید به دوستانتان توصیه کنید، حتماً آن شرکت حمل بار که کارتن‌های خالی را با خود پس می‌برد، یا آن کارشناس معاملات ملکی که حاضر می‌شود در منزل جدید شما بنشیند که در غیاب شما، اثاثیه‌تان را تحویل بگیرد، و یا آن شرکت اسباب کشی که در حساب کردن تعداد کارتن‌ها به شما تخفیف می‌دهد، را توصیه می‌کنید.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
243
کنگره :
HF5827/95‏‫‭‏‫‬‭/س4ب2 1397
دیویی :
659/133
کتابشناسی ملی :
5036528
شابک :
978-600-5253-90-0

کتاب های مشابه بازاریابی دهان به دهان