امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهمان دجله

کتاب مهمان دجله نوشته محمدعلی آقامیرزایی، روایت داستانی از زندگانی سردار شهید کاظم نجفی رستگار می باشد. شهید کاظم نجفی در سوم فروردین سال 1339 در اشرف اباد شهر ری متولد شد. سردار رستگار فرمانده‌ای شجاع و بزرگ بود و لشکرهای جنگی در هر عملیاتی که به فرماندهی او شرکت کرده‌اند، خط شکن بوده‌اند. تیپ‌ها همواره با فرماندهی او اهداف خود را عملی می‌کردند. او شجاع، مدیر، مدبر، بسیار باهوش، مصمم و خوش فکر بود و انگیزه و توان بسیار بالایی داشت و خودش هم‌پای سربازان و همانند یک بسیجی اسلحه به دست می‌جنگید.

گزیده کتاب مهمان دجله

هوا تاریک بود، اما هلال ماه روشنی مهتابی کم رنگ را روی دشت می پاشید. از سنگر بیرون زدم و موتور را روشن کردم و منتظر ماندم. حاج کاظم و قربانی از انتهای دژ آرام به سوی من آمدند. جلو رفتم و نزدیک باک نشستم تا حاجی و قربانی پشتم جا شوند. آرام گاز دادم و موتور کنده شد از جا و ناله کنان سرازیر شد به سوی انتهای دژ.

دو شب قبل از شب نوزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱ و شروع مرحله دوم عملیات بیت المقدس دوباره پشت خاکریز دژ جاده اهواز خرمشهر رفتیم. یک هفته از این نبرد گذشته بود. در این یک هفته گروهی شب اول توانسته بودند بروند. هم زمان با رفتن ما برنامه حرکت به سمت غرب منطقه و رسیدن به مرز بیشتر مورد نظر بود. حرکت به سمت جنوب و به سمت گسترده شدن به سوی خرمشهر هم یک هدف دوم بود. در واقع هدف اول ما رسیدن به مرز بود. با رستگار و قاسم قربانی رفته بودیم پشت خط برای توجیه شدن. خط دست گردان حبیب بن مظاهر بود. این گردان کنار نهری از رودخانه کارون خط پدافندی داشت.
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-1749-2‬
سال نشر :
‏‫1397
صفحات کتاب :
79
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/ن325‏‫‬‭آ73 1397
دیویی :
‏‫‭‭‬955/0843092‭
کتابشناسی ملی :
4933232

کتاب های مشابه مهمان دجله