امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,750
نظر شما چیست؟

pdf کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دکتر ولایتی

کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته دکتر علی‌اکبر ولایتی کتاب بیستم از مجموعه تاریخ دفتر نشر معارف است. بن مایه فرهنگ و تمدن اسلامی بر تعالیم، سیره و سنت شخصیتی استوار است که در پایان قرن ششم میلادی قدم به عرصه خاکی نهاد. 

جستجو و دقت در مدارک تاریخی پانزده قرن قبل، بازگشت به سرزمین مکّه و توجه به سنگلاخ‌های کوچه ها و آمد و شد مردم قبیله ای آن، انسان آرام و متفکری را نشان می‌دهد که از نیمروز زندگی گذشته و اغلب اوقات عبایش را روی شانه‌هایش انداخته، چپیه اش را روی صورت کشیده، گاهی به آرامی و زمانی به سرعت قدم برمی دارد، به عابرین و صحنه های شلوغ و پر سر و صدای اطراف بی‌توجه و در افکارش غوطه ور است.

 با این حال هیچ گاه از پاسخ دادن به سلام پایین ترین افراد یا ادای کلمه ای مهرآمیز به اطفالی که علاقه دارند در اطرافش جمع شوند، غافل نیست. با آنکه دشواری ها، فراز و نشیب های طاقت سوز و ابعادی از مشکلات پیش روی اوست، چنان مصمم، کوشا، استوار و پاکدامن است که حتی بدخواهان و دشمنانش او را لقب افتخارآمیز «امین» داده اند. و اراده آهنین و همت والای او در راه آشنایی و پیوند همه مردم با یگانه هستی بخش را مثال می زنند.

گزیده کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

از زمان های دور، یکی از دغدغه های همیشگی ام، به عنوان یک مسلمان ایرانی ، هویت فرهنگی و تمدنی اسلام و ایران بود. از این رو هر کجا احتمال می دادم که ممکن است گم شده خویش را بیابم با اشتیاق به آن سو می شتافتم. اگر سخنرانی بود میشنیدم و اگر کتاب و مقاله ای بود می خواندم و به تدریج یافتم به دلیل سوء نیت...

صفحات کتاب :
312
کنگره :
‏‫‬‭R143‏‏‫‬‭/پ4 1389
دیویی :
‏‫‬‭‭610/917671
کتابشناسی ملی :
1‎9‎7‎8‎5‎8‎6
شابک :
978-964-531-268-6
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران