امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم نوشته عبدالکریم بهجت پور توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. اصطلاح تفسیر موضوعی قرآن کریم در برابر تفسیر ترتیبی و سوره به سوره، اصطلاحی جدید است. از این رو در منابع کهن نشانی از آن یافت نمی شود؛ اگرچه نگاه موضوعی به برخی از مباحث قرآن مرسوم بوده است مانند: تفسیر آیات الاحکام ولی می توان با توجه به منابع جدید، تفسیر موضوعی را چنین تعریف کرد:

جمع آوری و جمع بندی آیات مختلفی که درباره یک موضوع در سرتاسر قرآن مجید در مناسبت های مختلف آمده است به منظور استخراج نظر قرآن درباره ماهیت موضوع و ابعاد گوناگون آن.
از این رو به این روش گاهی روش تفسیر توحیدی و یا تقطیعی نیز گفته می شود؛ زیرا لازمه تفسیر موضوعی قرآن کریم تقطیع آیات از مواضع مختلف قرآن و تلاش برای جمع بین تجربه بشری و مفاهیم قرآنی برای ارائه یک نظر واحد است.

گزیده کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم

در این خاکستان ناآشنا کم نیستند عوامل رنگارنگ و محرک های پرجاذبه ای که آدمیان را از هویت انسانی و گوهر گران خویش غافل و در بن بست های تاریک دنیاگرایی به سراب های فریبنده مادی مشغول ساخته اند.

از سویی در حوزه فردی، بدخلقی ها ، سوء ظن ها، حسادت ها، خودپسندی ها، غرورها، بدزبانی ها و افراط و تفریط ها، هریک بخشی از هویت انسانی ما را به مخاطره انداخته و از سویی دیگر در حوزه اجتماعی نیز سودجویی ها، خیانت ها، منفعت طلبی ها ، فریب ها ، هوس بازی ها و کام جویی های نامشروع، فضای زندگی مان را به ابتذال و پوچی کشانده است.

سال نشر :
1386
صفحات کتاب :
312
کنگره :
‏‫BP98‭‬‭ /ت75‏‫‬‭1386
دیویی :
‏‫‬‭297/179
کتابشناسی ملی :
‎1‎2‎8‎9‎1‎6‎0
شابک :
978-964-8523-96-6

کتاب های مشابه تفسیر موضوعی قرآن کریم