امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

در کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه ابتدا به توصیف کتاب نهج‌البلاغه و آموزه‌های مختلف مندرج در آن پرداخته شده و اسلوب ادبی، بلاغی و معرفتی این کتاب مورد ستایش قرار گرفته است. آن گاه به تبیین ابعادی از شخصیت امام علی و علم و دانش و نیز اخلاق و معنویت ایشان پرداخته شده و مبانی فکری و عملی مربوط به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه ایشان بیان شده است.

 نویسنده به همین منظور به بیان مسائلی مانند: اعتقاد به توحید و معاد، اعتقاد به نبوت و امامت، ولایت و عصمت اهل‌بیت(ع) و ارتباط با آنان به عنوان رهبران الهی از منظر امام علی پرداخته و پس از آن منش‌ها و مهارت‌های سبک زندگی مانند: مدیریت نفس، اخلاق فردی، تهذیب و خودسازی، رعایت اخلاق و معاشرت اجتماعی، حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی، اصلاح و تربیت فرزند، رعایت اخلاق خانوادگی، اصلاح جهان‌بینی و کار و تلاش سالم اقتصادی را از بایسته‌های سبک زندگی از دیدگاه ایشان ذکر نموده است.

گزیده کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

گردآورنده سخنان و کلمات امام علی (ع) در نهج البلاغه، محمدبن حسین بن موسی موسوی، معروف به سید رضی یا شریف رضی(406- 359ق) است؛ شخصیتی ماندگار که در شاخه های گوناگون علوم اسلامی سرآمد بوده و کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشته است. وی که در خاندانی برجسته از علویان در بغداد متولد شد، از سوی پدر با پنج واسطه به امام موسی بن جعفر (ع) و از سوی مادر با شش واسطه به امام زین العابدین (ع) منتسب است. شواهد حکایت از آن دارد که سید رضی از حیث علمی و اخلاقی نزد دانشمندان اسلامی حتی در میان اهل سنت، شخصیتی وزین و والا بوده است.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
‏‫‬‭BP38/09‭‬
دیویی :
‏‫‬‭297/9515
کتابشناسی ملی :
3881493
شابک :
978-964-531-881-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه