امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن از مکارم شیرازی (برگرفته از تفسیر نمونه)

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم برگرفته از تفسیر نمونه سلسله دروس مربوط به تفسیر موضوعی قرآن است که در هفت بخش برای دانشگاه‌‏های پیام نور و جامع علمی کاربردی فراهم شده است.
در بخش اول اوصاف و نام‌های قرآن و برخی الفاظ و مفاهیم و اعجاز قرآن بررسی شده سپس به تفسیر موضوعی تعدادی از موضوعات تربیتی، اخلاقی و اجتماعی می‌پردازد.

 دعا و نیایش، نماز، روابط اجتماعی، ازدواج، روابط اقتصادی و جهان‏‌های دیگر عناوین این مباحث را تشکیل می‌‏دهد. تفسیر موضوعی با توجه به شناسایی محکمات و متشابهات و با بهره گرفتن از احادیث اهل‏ بیت و تطبیق آیات قرآن بر همدیگر به دست می‌‏آید. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم برگرفته از تفسیر نمونه براساس یکی از مشهورترین تفاسیر قرآن نوشته شده است.

بخشی از کتاب تفسیر موضوعی قرآن مکارم شیرازی

بیان قسمت های گوناگون سرگذشت پیامبران با تمام دقت و ظرافت و خالی بودن از هرگونه خرافه و افسانه های دروغین در محیطی که محیط افسانه ها و اساطیر بود از سوی کسی که هرگز درسی نخوانده خود دلیلی است که این کتاب از سوی رب العالمین نازل شده و این خود نشانه اعجاز قرآن است.
از این رو می افزاید:آن را روح الامین از سوی خداوند آورده است: نزل به الروح الامین: اگرآن فرشته وحی و آن روح امین پروردگار، آن را از سوی خداوند نیاورده بود این چنین درخشان، پاک و خالی از آلودگی به خرافات و اباطیل نبود.

صفحات کتاب :
240
کنگره :
BP98‏‫‬‭‬‭/م7ت701782 1386
دیویی :
297/179
کتابشناسی ملی :
م85-20400
شابک :
978-964-531-068-2
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه تفسیر موضوعی قرآن کریم