امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه

کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه (ویراست دوم) در دو بخش اصلی با سر فصل‌های گوناگونی برای دانشجویان و جوانان علاقه‌مند گردآوری شده است، دربخش اول نویسنده به معرفی کتاب نهج البلاغه، پدیدآورنده آن یعنی سید رضی (ره)، ساختار، کیفیت و اعتبار این کتاب پرداخته است تا مخاطب ابتدا بداند با چه کتاب ارزشمندی روبه‌رو است. مخاطبان به ویژه دانشجویان در این فصل علاوه بر شناخت روش شناسی این اثر کهن تاریخ اسلام با موضوع شناسی و حوزه‌های گوناگون این کتاب آشنا می‌شوند.

بخش دوم اصلی‌ترین قسمت این کتاب است که معارف نهج البلاغه را بازگو می‌کند و به مخاطب کمک می‌کند محتوای این کتاب ارزشمند را بهتر درک کند. بر خلاف تصور عموم مردم جامعه که فکر می‌کنند این کتاب به نکاتی توجه دارد که مرتبط با زندگی ۱۴ قرن پیش مسلمانان است، مباحث اخلاقی این کتاب بسیار ارزشمند است و در زندگی روزمره حس می‌شود؛ به گونه‌ای که مخاطبان احساس غریبگی یا دور بودن زمان تالیف آن را نمی‌کنند و با نکاتی آشنا می‌شوند که راهگشای مسائل مختلف در زندگی انسان امروز است، نهج البلاغه علاوه بر توصیه‌های اخلاقی، خط قرمزهای رفتاری و اخلاقی را هم مشخص و مطرح کرده است که چراغ راهنمایی برای مسلمانان است.

گزیده کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه

بی تردید نهج البلاغه پس از قرآن کریم گران قدرترین و ارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام است. مجموعه ای که جلوه زیباترین و والاترین آموزه ها از انسانی کامل برای هدایت فرد و جامعه است؛ انسانی که پس از پیامبر اکرم(ص) برترین انسان هاست.

نهج البلاغه شفای دردهای روحی بشر، راز هدایت اجتماعی و سیاسی، منشورسازی، دریچه ای به نور و راهی از ملک تا ملکوت است. نهج البلاغه مکتوبی است از مبارزه با ستم، بیداد و زراندوزی و رساله ای است برای مبارزه با جهل، جمود و خشک مغزی؛ این صحیفه انسان سازی و آموزگار کفرستیزی و فقرستیزی، بیان کننده راه  برپایی حدود الهی و افق ارزش های آرمانی است و نه تنها راه روشن بلاغت (نهج البلاغه) که راه روشن هدایت است.

شابک :
978-964-531-362-1
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
240
کنگره :
BP38/02‏‫‭‭‏‫‬‭/د82 1393
دیویی :
297/9515
کتابشناسی ملی :
2717841

کتاب های مشابه تفسیر موضوعی نهج البلاغه