امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام اثری از علی فضلی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با عرفان اسلامی، تاریخچه و ادوار آن و همچنین شخصیت های مهم و برجسته آن آشنا می کند. علی فضلی در این کتاب مخاطبان را با مهم ترین مباحث مرتبط با عرفان عملی، از جمله تاریخچه و ادوار آن، شخصیت ها مهم و برجسته، منابع اصیل عرفان عملی و ... آشنا می‌کند. 

کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام ادوار تاریخی و شخصیت های مهم عرفان عملی به پنج دوره کلی تقسیم کرده است. در هر دوره به معرفی شخصیت هایی پرداخته که نقش مهم و تاثیرگذاری در پیش بردن سیر و جریان عرفانی داشته اند و آثارشان را نیز، به عنوان منابع معرفی کرده است. منابعی که ما را به صورت مستقیم و بدون واسطه با تفکر و اندیشه آنان آشنا می کند.

اگر پیش از این هم درباره عرفان و تصوف مطالعه کرده باشید، عبارت ها و اصطلاحاتی همچون شریعت، طریقت و حقیقت به گوشتان خورده است. این سه مفهوم از جمله مفاهیمی هستند که تفاسیر نادرستی از آن ها ارایه شده است؛ بنابراین علی فضلی تلاش کرده است تا در این کتاب به این موضوع نیز بپردازد. در یکی دیگر از فصل های کتاب با کثرت گرایی سلوکی آشنا می شویم. هدف این فصل آشنایی با کثرت گرایی سیاسی و دینی و عرفانی است. این فصل به این پرسش پاسخ می دهد: آیا تنها رسیدن به مقصد مهم است یا راهی که برمی گزینیم هم اهمیت دارد؟ کرامات و کارهای خارق العاده و مکاشفات عرفانی، چیستی و چرایی سلوک عرفانی، عرفان های کاذب، معیارهای تشخیص مکاشفات حق و باطل نیز از جمله مباحثی است که در این کتاب می توانید درباره آن بخوانید.

گزیده کتاب درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

از نگاه عارفان، دین به مثابه رهبر و هدایتگر جامعه بشری، راهی فراخ به نام صراط مستقیم است که تمامی آموزه های تکلیفی، اخلاقی و اعتقادی را ترسیم می کند. این صراط مستقیم «شرع» نامیده می شود چنانکه به آموزه های تکلیفی، «شریعت» و به آموزه های اخلاقی، «طریقت» و به آموزه های اعتقادی «حقیقت» می گویند.

صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‬‮‭BP286‏‫‬‮‭/ف65ع4 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭297/83
کتابشناسی ملی :
2969633
شابک :
‭978-964-531-305-8
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه درآمدی بر عرفان عملی در اسلام