امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اولین روزهای مقاومت

کتاب اولین روزهای مقاومت روایت تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز‌های آغاز جنگ تحمیلی و یورش نیروهای عراقی به سوی خرمشهر ، به قلم مرتضی قاضی و سیدحسین یحیوی است. این کتاب به روایت تکاوران از ۳۴ روز مقاومت در روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی در خرمشهر از نگاه دو تکاور ارتش به نام‌های عبد‌الله صالحی و محمد‌رضا ابراهیم‌دخت می‌پردازد.

از خرمشهر زیاد گفته شده، از سقوط و آزادی اش. بیشتر حرف ها همیشه، از مقاومت مردم و بچه های خرمشهر بوده. اما آن روزها در خرمشهر، کنار مردم، بودند مردانی که اصلاً تربیت شده بودند برای جنگ. جنگی که البته برای آنها خیلی زودتر از 31 شهریور 59 شروع شد.

گزیده کتاب اولین روزهای مقاومت

رفتم سمت بالکن، از طبقه ما ته دشت معلوم بود. لشگر تانک های عراقی ایستاده بودند. گفتم خوب است آمار بگیرم. رفتم طبقه پنجم. بالاترین طبقه بود. با لگد در را شکستم و رفتم توی بالکن. تا چشم کار می کرد تانک و نفربر بود. صد و چهل تا شمردم. دورتر هم بودند. آن عقب سیاهی می زد. اما نمی شد شمرد. حساب کردم به هر جیپ توپ دار، ده، پانزده تا تانک می رسید.

جنگ نابرابری بود. تازه وضع مان از روزهای اول بهتر شده بود. توی رادیو نفت آبادان اعلام کرده بودند هر کس جیپ دارد ببرد تحویل پادگان بدهد. مردم ماشین هایشان را آورده بودند. تعداد جیپ هایمان زیاد شده بود که به هرکدام ده تا تانک می رسید، وگرنه یک به سی بودیم. «اولین روزهای مقاومت» روایت آغاز جنگ است از نگاه بچه های ارتش.

صفحات کتاب :
81
کنگره :
‏‫DSR1610‭‬ ‭/خ4‏‫‭ق23 1393
دیویی :
‏‫‭955/0843
کتابشناسی ملی :
3422168
شابک :
‏‫‭978-600-5182-80-4
سال نشر :
‏‫1393

کتاب های مشابه اولین روزهای مقاومت