کتاب زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی (چاپی و pdf)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
20,000
10%
ت 18,000
نظر شما چیست؟

کتاب زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی نوشته حبیبه جعفریان توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است. بدون تردید مرحوم علامه طباطبایی یکی از برجسته ‌ترین و شاخص‌ترین شخصیت‌های دینی جهان اسلام در دوران معاصر است که ابعاد گوناگون علمی و معنوی را در وجود خود متجلی ساخته بود.

معرفی کتاب زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی

بیست و پنج سال از ارتحال این علامه دهر، مفسّر کبیر قرآن، فیلسوف و عارف زمان خویش می‌گذرد. 
در این مدت طولانی کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته شده و نظرات مختلفی پیرامون آثار و شخصیت ایشان بیان گردیده، اما با همه این‌ها بسیاری از زوایای شخصیت علمی و عرفانی ایشان هنوز ناشناخته و پنهان مانده است و جامعه اسلامی هنوز به عمق معارف به جای مانده از ایشان پی نبرده است. 
سید محمد حسین طباطبایی مشهور به علامه طباطبایی (۱۲۸۱- ۱۳۶۰ ه‍.ش)، مفسر، فلیسوف، متکلم، اصولی، فقیه، عارف و اسلام شناس بزرگ سده ۱۴ ه‍.ق. از تأثیرگذارترین عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سده ۱۴ ه‍.ش بود. 

خلاصه زندگینامه علامه طباطبایی

خاطرات پراکندۀ زیادی دربارۀ علامه طباطبایی جمع آوری و به صورت کتاب  چاپ شده اسـت. در این متن، آن خاطرات به اضافۀ خاطرات پراکندۀ دیگری که در یک مصاحبه بازگو شده اند، نظم و نسـقی پیدا کرده اند که شاید گاهی و جاهایی با داستان اشـتباه گرفته شوند اما داسـتانی وجود ندارد. آنچه هست یا در واقـع آن چه سـعی بر آن بـوده اسـت؛ روایتی سـاده، قابل تعقیـب و قابل دسترسـی از مسـتنداتی اسـت کـه دربـارۀ زندگی علامه سـید محمدحسـین طباطبایی وجود دارد.

مختصر خلاصه ای از زندگی علامه محمدحسین طباطبایی:

اینکه متولد ۲۷ فروردین ماه ۱۲۸۱ (۲۹ ذی الحجه ۱۳۲۱)، در روستای شادآباد تبریز بوده اند. در دوران کودکی ابتدا مادر و سپس پدر خود را ازدست می دهند و فقط برادر کوچکی برایش می ماند -محمدحسن-. از ۱۶ سالگی به تحصیل علوم دینی پرداخته و پی از ازدواج به نجف می روند و با سختی های فروانی و از دست دادن فرزندان، همچنان در راه هدایت استوار باقی ماندند. سپس به ایران باز می گردند، ابتدا تبریز و سپس قم و اتفاقات عجیب و غریبی که همراه زندگانی ایشان است.
تفسیر المیزان را می نویسند و آن را مرهون الطاف الهی و زحمات خانمشان می دانند و...
در سال ۱۳۵۶ مسافرتی به لندن برای معالجه دارند و در ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۰ (۱۸ محرم الحرام ۱۴۰۲) فوت می کنند.

متن کتاب زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی

آفتاب آمده بود تا وسط اتاق و مگس ها را هم با خودش آورده بود. اردیبهشت بود و هنوز لذت داشت که دراز بکشـی توی این آفتاب و آن قدر گل ختمی هایی را که با آن گردن خارخاری تا لب پنجره قد کشیده بودند نگاه کنی تا چشم هایت گرم شـود، سـنگین شـود و خوابت ببرد؛ اگر مگس ها بگذارند. محمدحسین هر روز اول چادر برمی دارد مگس ها را بیرون می کند و گاهی که یکی دوتاشان سـمج می شـوند، آن قدر دور اتاق دنبالشـان می کند تا بالأخره آنها را می گیرد توی مشـتش.

بعـد در حالـی که عـرق از سـر و رویـش راه افتـاده، می آیـد توی حیاط ولشان می کند. آن وقت است که نجمه سـادات، عبدالباقی، نورالدین و بدرسـادات با هم می زنند زیر خنده. نجمه می گوید «آقـا جون، خب چرا این طـوری می کنیـد؟ یکـی بزنید توی سـرش بمیـرد دیگـر.» و خـودش جلو جلو می داند آقـا جون چی جـواب می دهـد «عزیز دلم، ایـن مگس هم جـان دارد. نباید جان دار را کشت.» بعد چادر را با وسواس تا می کند و می دهد دست نجمه سادات. می گوید «لباس را هیچ وقت پرت نکنید بیفتد یک گوشه. حتماً آویزان کنید یا تا کنید.» کلی از این کارهای ریز ریز هسـت که مقید است آنها را انجام  بدهد. دست هایش را قبل از کار و قبل و بعد از غذا بشوید. 
قبـل از غذا کمـی نمک بخـورد، بعدش هـم همین طور. وقتی سـرش را شـانه می کند، بنشـیند و چیزی پهـن کند. ایسـتاده چیز نخـورد. توی در ننشـیند. سبزه و گیاه -اگر شده کم- دور و برش باشد و... به بچه ها می گوید «کسی که مقید باشد به چیزهای کوچک، کم کم آمادۀ چیزهای بزرگ هم می شود. اینها خودش آدم را می کشد به سمت حقیقت.» 

زندگینامه علامه طباطبایی pdf

زندگی علامه طباطبایی مختصرا و البته جذاب، به صورت پی دی اف در نرم‌افزار فراکتاب موجود می باشد. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود رایگان کتابهای علامه طباطبایی

از نوشته های علامه می توان به تفسیر المیزان، و کتابهای فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، و اصول فلسفه و روش رئالیسم اشاره کرد که واقعا گوهرهای ناب و گرانبها و پرمحتوایی هستند.

علامه دهر یعنی چه

همه چیز دان، همه فن حریف، کسی که به اکثر علوم زمان خود واقف باشد، جامع الاطراف

کتاب زندگی نامه علامه طباطبایی

نسخه چاپی و دیجیتالی این کتاب در مجموعه فراکتاب موجود میباشد. کتاب دیجیتالی آن را با صرف هزینه اندک می‌توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان مطالعه کنید.

خرید کتاب زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی

در فراکتاب علاوه بر دانلود کتاب زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی می‌توانید نسخه چاپی را با تخفیف دریافت کنید.

خرید کتاب زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی مشخصات کتاب زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: حبیبه جعفریان
تعداد صفحه: 56
موضوع: زندگی علامه سید محمدحسین طباطبایی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
56
کنگره :
BP55/3‭‬ ‭/ط2‏‫‭ج7 1397
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
5592501
شابک :
978-600-330-239-6‬‬‬

کتاب های مشابه زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی