امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

کتاب شهید مهدی باکری به نویسندگی طه فروتن جلد سوم از مجموعه کتاب یادگاران می باشد که توسط انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب شهید مهدی باکری 

«یادگاران» عنوان کتاب هایی اسـت که بنا دارد تصویرهایی از سـال های جنگ را در قالـب خاطره های بازنویسی شـده ، برای آن ها که آن سال ها را ندیده اند، نشان بدهد. این مجموعه راهی است بر سرزمینی نسبتا ًبکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه ها و بازگفته ها، خواندنشان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده اند و آن واقعه ها رخ داده اند؛ نه در سال ها و جاهای دور، در همین نزدیکی.

خلاصه کتاب شهید مهدی باکری

انگار می شناسیش. نگاهش آشنا است، لبخندش هم، دستور دادنش و حتی عصبانی شـدنش. شـاید قبلاً او را دیده باشـی. بـا او زندگـی کرده باشـی یـا همراهـش جنگیده باشـی. شـاید هـم از او فقـط نامی شـنیده باشـی. چه فرقـی می کنـد؟ انگار می شناسی اش. مهدی باکری همیـن نزدیکی هـا، روی همین زمینـی که روی آن هسـتی به دنیا آمـد. درس خواند و بزرگ شـد. مبـارزه کرد و جنگید. بعدها فرمانده لشکر عاشورا شـد.

قرار بود از رود عبور کند و گذشـت، اما هیچ وقت بازنگشـت. نمی دانم شـاید دلیل آشـناییت همین رفتنش باشـد، اگـر آب را بشناسـی و فرمانده لشکر عاشورا را. آن هایـی کـه او را دیده اند، چیزهایـی دربـاره اش می گویند که شاید باور کردنش -اگر نخواهی باورشان کنی- مشکل باشد. این ها پاره ای از همان گفته ها.

برشی از کتاب شهید مهدی باکری

سـال پنجـاه و دو تـازه دانشـجو شـده بـودم. تقسـیممان کـه کردند، افتادم خوابگاه شـمس تبریزی. آب و هـوای تبریز بهم نسـاخت، بدجوری مریض شـدم. افتاده بودم گوشۀ خوابگاه. یکی از بچه ها برایم سوپ درست می کرد و ازم مراقبت می کرد. هم اتاقیم نبود. خوب نمی شناختمش. اسمش را که از بچه ها پرسیدم، گفتند «مهدی باکری.»
رفتیم توی شـهر و یک اتاق کرایه کردیم. بهـم گفت «زندگی ای که من می کنم سخته ها.» گفتم «قبول.»  برای همـه کارش برنامه داشـت؛ خیلی هم منظم و سـختگیر. غذا خیلی کم می خورد. مطالعه خیلی می کرد. خیلی وقت ها می شد روزه می گرفت. معمولاً همان روزهایی هم که روزه بود، می رفت کوه. به یاد نـدارم روزی بوده باشد که دونفرمان دو تا غذا از سلف دانشگاه گرفته باشیم. همیشه یک غذا می گرفتیم، دو نفری می خوردیم. خیلی وقت ها می شد نان خالی می خوردیم. شده بود سرتاسر زمستان، آن هم توی تبریز، یک لیتر نفت هم توی خانه مان نباشد.کف خانه مان هم نم داشت. برای این که اذیتمان نکند، چند لا چند لا پتو و فرش و پوستین می انداختیم زمین.

وصیت نامه شهید مهدی باکری

بخشی از متن وصیتنامه شهید مهدی باکری: بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست، همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید، پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید، اهمیّت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت کنید تا سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح وارث حضرت ابوالفضل برای اسلام ببار آیند.

دانلود کتاب شهید مهدی باکری

برای خرید کتاب شهید مهدی باکری، بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید. کتاب های الکترونیکی را پس از دانلود فقط در اپلیکیشن می توانید مطالعه کنید.

دانلود کتاب شهید مهدی باکری

مشخصات کتاب شهید مهدی باکری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: طه فروتن
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 112
موضوع: زندگینامه شهید مهدی باکری
قالب: pdf

صفحات کتاب :
112
کنگره :
DSR1625
دیویی :
‫‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
5934668
شابک :
978-600-330-266-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه شهید مهدی باکری