امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فیدو

کتاب فیدو نوشته امید داداشی اسبوئی توسط نشر یمام منتشر شده است.۱۹۲ سال پس از انفجار اتمی بزرگ(که اکثر جانداران زمین در اثر برخورد تشعشعات رادیو اکتیو، گرفتار مرگ می‌شوند) جامعه ی جدیدی شکل می‌گیرد. چند حیوان درنده‌ی جهش‌یافته (که قدرت تکلم و تفکر دارند) بر یک جامعه‌ی هزار نفری از انسان‌ها و تعدای از حیوانات مفید غیرجهش یافته فرمانروایی کرده و آن‌ها را به اسارت سختی می‌گیرند. به طوری که جامعه‌ی مذکور فراموش می‌کند که در گذشته زندگی آزادی وجود داشته در این بین az12 (نام یکی از انسان‌ها) به همراه فیدو(سگ مشاور تمساح بزرگ یعنی فرمانروا) سعی به ایجاد فضایی برای انقلاب و گستردن بستر آزادی می‌کنند...

گزیده کتاب فیدو

سکوت، فضا را پر کرده بود و فقط صدای نفس کشیدن دنیس، به گوش می‌رسید که روی زمین افتاده بود. گلوله سینه‌اش را شکافته بود. خون در چشم‌های فیدو پر شده بود. در زندگیش هیچ‌گاه آن‌قدر عصبی نبود. دندان‌هایش از دهانش بیرون زده بود و در حالی‌که بی‌اختیار برای انتقام دنیس به سوی سرباز می‌دوید، به روزهای تلخ و شیرینی که با دنیس وفادار داشت فکر می‌کرد.

نام 12az را از لیست شام به عنوان تنبیه خط زدند و او برای دومین روز متوالی گرسنه مانده بود. در گوشه‌ای از کانکس به دست خودش بایکوت شده بود و زانو در بغل به فردایی فکر می‌کرد که تمام ترس و نفرت و خشم و کینه‌اش در آن خلاصه می‌شد و این افکار در خاموشیِ مطلقی که دوباره بر فضای کانکس حکم‌فرما شده بود، به چشم‌های خواب‌آلودش چنگ می‌زد و اجازه‌ی خواب را به اندام لاغر و نحیفش، که حالا فرقی با جنازه نداشت نمی‌داد.

صفحات کتاب :
124
کنگره :
PIR8343
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7539225
شابک :
978-600-8772-92-7‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فیدو