نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 5

مجموعه کتاب های پرسشها و پاسخهای دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دفتر نشر معارف انتشار پیدا کرده است .

آنچه این کتابها را از انواع مشابه برجسته می سازد طبقه بندی موضوعی ، توجه به شبهات و سوالات روز ، پاسخگویی بلیغ وبر اساس نظرات علما و مراجع عظام می باشد .

لازم به ذکر است ،این کتاب ها در عین حال این که دانشجویی نام گرفته اما برای هر ذهن پرسشگر و برای پاسخ به شبهات در اکثر محیط ها مناسب می باشد .

با توجه به بمباران اطلاعاتی دشمنان اسلام ناب و شبهه افکنی روز افزون آنها مطالعه ی چنین کتاب هایی که حجم کم ، بیان ساده و حتی قیمت اندک دارد به همه و خصوصا فعالان فرهنگی حوزه جوان و نوجوان توصیه می شود .

گزیده کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 5

در تاریخ ادیان توحیدی، پس از نام مقدس خداوند هیچ کلمه ای به اهمیت و شگرفی "وحی" نیست؛ اگر وحی نبود:

1- خداوند در پرده غیب الغیوب باقی می ماند و بشریت با یک پای چوبین (عقل عدداندیش) تنها می ماند.

2- ضرورت قیامت و جهان پس از مرگ از راه تفکر و برهان و استدلال قابل اثبات است؛ اما شناخت بسیاری از ویژگی ها و جزئیات هستی فراتر از دسترسی دانش و تجربه بشری است و تنها از راه "وحی" قابل بیان و تبیین است.

3- اگر وحی نبود؛ انسان با تردیدهای جدی در مسائل معرفتی نظیر شناخت انسان، هدف خلقت و زندگی اجتماعی، آغاز و فرجام طبیعت، وظایف انسان در قبال خدا، جامعه، طبیعت خود روبه‌رو می شد.

صفحات کتاب :
256
کنگره :
BP65/4‏‫‬‭/ق86ق4 1384
دیویی :
297/15
کتابشناسی ملی :
1‎0‎7‎9‎2‎7‎2
شابک :
978-964-531-007-1
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 5