نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ ها ی دانشجویی 12

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی دفتر دوازدهم از مجموعه دفاتر"پرسش‌ها و پاسخ‌ها"است که به پاسخ­گویی پرسش‌های به‌روز جوانان به خصوص دانشجویان در حوزه ­های مختلف دینی می­‌پردازد. در این دفتر به پرسش‌های مربوط به ادیان و مذاهب
پاسخ داده می­شود. برخی از سرفصل­های مهم این بخش به قرار ذیل است:

 دین یا ادیان، علل اختلاف ادیان و مذاهب، چرایی تکثر عقاید، حقانیت اسلام و پلورالیسم دینی، قرآن و پلورالیسم دینی، قیامت غیرمسلمانان، حقانیت پیروان ادیان، راه شناخت حقانیت، برتری اسلام، دین و مدارا، اسلام، دین صلح یا شمشیر!، زرتشت، زرتشت و توحید، ثنویت زرتشت، شعار سه گانه زرتشتیان، اهریمن و شیطان، یهودیت، مسیحیت، ریشه‌های مسیحیت، پیشینه تثلیث، شریعت مسیحیت، فرقه ها و مذاهب اسلامی، علل شکل گیری فرقه ها.

گزیده کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی12

پاره ای از ادیان اساسا بنیاد الهی نداشته و ادعای آسمانی بودن هم ندارند، مانند ادیان ابتدایی همچون آنیمیسم(جان پنداری)، پری آنیمیسم( پیش جان پنداری)، توتمیسم، فتیشیسم و ... ونیز ادیان فلسفی همچون آیین بودا، آیین کنفوسیوس و... تفاوت در این ادیان کاملا طبیعی و روشن است؛ زیرا این ادیان اساسا زاییده فکر، فرهنگ و تاریخ بشری است و وجود اختلاف در آنها به سبب تفاوت مبدأ پیدایش و پدیدآورنده آنهاست.


صفحات کتاب :
200
کنگره :
41387 الف2ش/BL80/2
دیویی :
291
کتابشناسی ملی :
1‎5‎7‎7‎8‎4‎4
شابک :
978-964-531-121-4
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ ها ی دانشجویی 12