کتاب فجر بیداری pdf رایگان

ویژه نامه سی و هفتمین بهار انقلاب

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فجر بیداری

کتاب فجر بیداری متن سخنرانی امام خامنه ای به مناسبت سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی در بهمن نود چهار است. در بخش اول این سخنرانی گوشه ای از تاریخ ایران در دوران قاجار و پهلوی و خیانت امریکایی ها به ایران مورد بررسی قرار گرفته و در بخش دوم برگ هایی از تاریخ ایران در 13 آبان و نوزده دی و نوزده بهمن 56 و دهه فجر انقلاب بازبینی شده. در فصل سوم ویژگی های انقلاب اسلامی و فرصت های رویش و در فصل چهارم تاثیرات انقلاب اسلامی در سطح جهانی بررسی شده است.تغییر هندسه جهان نام آخرین بخش از بیانات رهبر می باشد.

گزیده کتاب فجر بیداری

مثل بسیاری از انقلاب های دیگر ، انتظار آن ها (یعنی استعمار و استکبار ) این بود که این انقلاب هم اگر چه با حول و قوه دین شروع شده است ؛ اما اهل دین آن را کنار بگذارند و بروند؛ کما اینکه در بسیاری از نقاط عالم نیز همین اتفاق افتاد...

علل کنار رفتن آن ها چه بود؟ انواع و اقسام عوامل وجود داشت؛ گاهی ساده اندیشی بود؛گاهی از میدان خارج شدن به زور بود؛ گاهی از میدان خارج شدن با تبلیغات دشمن بود که ما نمونه اش را در الجزایر و بعضی از کشورهای شمال آفریقا دیدیم که حتی حکومت دینی هم آنجا تشکیل شد، مثل کشور تونس، اما بعد از اندک مدتی به خاطر اشتباهاتی که می شد، آن حکومت های دینی از هم پاشید و یک عده از افرادی که خودشان عامل استعمار در همان کشورها بودند، سرکارآمدند.

صفحات کتاب :
96
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه فجر بیداری