کتاب وقتی کوه گم شد (چاپی و pdf)

فیلم نامه حاج احمد متوسلیان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
120,000
10%
ت 108,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب وقتی کوه گم شد

کتاب «وقتی که کوه گم شد» حکایت مردانی است از جنس آذرخش که در غبار غفلت و عقلت زدگی ما گم شده اند. حکایت سلحشورانی است که حتی بعد از شهادتشان نیز دشمن دست از آنها برنداشت و کمر به نابودی آنان بست. نابودی فرهنگ، مرام و روش آنان، چون در قاموس اهریمن، مرام و فرهنگ آن غیور مردان، بسیار خطرناک تر از خود آنان است.

کتاب «وقتی که کوه گم شد» برشی از یک فیلم نامه بلند است که سعی شده تا اندکی از پرده های ضخیم فراموشی را کنار زده و نسلی را به ما نشان داده که وجود خویش را تقدیم حیات بشری کردند و چون شمع بی صدا سوختند تا برای زمانی هر چند کوتاه محفل بشریت را روشنی بخشند.

«وقتی که کوه گم شد» حکایت نسلی است که ناخواسته از گذشته اش دور شده و سرگشته و حیران در امواج بلند طوفان رسانه ای گرفتار شده و فریاد اغیثینی سرداده است. «وقتی که کوه گم شد» شاید پاسخ به سوالی باشد که نسل مظلوم امروز از گذشته مهجور مانده اش دارد.

«وقتی که کوه گم شد» اوراق پراکندگی سرداری را ورق می زند که تا مدت ها در هزارتوی غبارآلود رعایت مناسبتهای سیاسی اسیر بود. اسوه ای انسانی که به جرم زیاد بزرگ بودنش در هزار دخمه عفریت بهانه ها مخفی نگه داشته شد. او پرچمدار فتح خرمشهر، سرلشکر حاج احمد متوسلیان است.

نویسنده «وقتی که کوه گم شد» بهزاد بهزادپور است که با چند اثر محدودش مانند این کتاب و کتاب امپراطور عشق، انقلابی در حوزه فیلم نامه نویسی ایجاد کرده است و بلندترین مفاهیم را با قلمی زیبا و فکری زیباتر در کتابهایی با حجم محدود به خوانندگان انتقال داده است.

گزیده کتاب وقتی کوه گم شد

جوانی به اسم ”مرتضی“، تمامی کتابهای کتابخانه پدر نویسنده اش؛ ”رسول رضاییان“ را که دو ماه است فوت کرده، به مرد کتاب فروشی می فروشد. مرد کتاب فروش به همراه دو کارگر افغانی، تمامی کتاب ها را به داخل وانتی منتقل می ‏کنند. از لابه لای گفتگوی جوان و مرد کتابفروش، معلوم می شود که پدر مرتضی بر اثر ناراحتی اعصاب در بیمارستان بستری بوده و در همانجا سکته مغزی می ‏کند و می میرد. علت فروش این کتاب ها از سوی جوان، خرید یک ست کامل کامپیوتر مرتبط با شبکه اینترنت عنوان می شود. از گفتگوهای پنهانی دو کارگر با هم، معلوم می شود که مرد کتاب فروش به این علت در انتقال کتاب ها عجله دارد که آنها را با قیمت بسیار نازل خریده و در حقیقت سر مرد جوان کلاه گذاشته است.

شابک :
9786009322534
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
469
کنگره :
‏‫PN1995/9‭‬ ‭/ج9‏‫‬‭ب9 1391
دیویی :
‏‫‬‭791/43658
کتابشناسی ملی :
‏‫‭م‌84-11198‬

کتاب های مشابه وقتی کوه گم شد