امتیاز
5 / 3.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیشوای صادق

کتاب پیشوای صادق نوشته فاطمه صلاحی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. در مدینه غوغایی به پاست. ملائک در تشییع بدن نورانی ششمین اختر ولایت، صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و مشایعت آن به عالَم ملکوت از آسمان به زمین آمده اند. دیگر، شب ها اثری از تکه نانی بالای سر نیازمندان نیست. دل های شیعیان در فراق رئیس مذهب تشیع، امام صادق علیه السلام داغ دار و اندوهگین شده است. صحن و سرای حریم باشکوه رضوی نیز در این روزهای پر از اندوه، سیاه پوش و چشم ها بارانی است.

به راستی ما شیعیان چقدر با معارف و سیرۀ زندگی حضرت، آشنایی داریم و چقدر توانسته ایم آن را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهیم؟

رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) هم بارها بر اصلاح سبک زندگی مسلمانان بر اساس دین اسلام و نیز سیره و منش معصومین که الگوهای انسان کامل هستند، تأکید کرده اند؛ چنان که می فرمایند: «مسئلۀ سبک زندگی از مهم ترین مسائل است. یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که سبک زندگی مسلمان ها را عوض کنند و شبیه سبک زندگی خودشان بکنند [؛ درحالی که] اسلام برای ما یک سبک زندگی آورده است.»

گزیده کتاب پیشوای صادق

تلاش و سازندگی


امامان معصوم علیهم السلام همواره جامعه را به تلاش و آبادگری ترغیب می کنند و سستی و بی توجهی به این مهم را روا نمی دارند؛ چرا که تلاش و سازندگی، عزت و افتخار هر فرد است. سیرۀ امام صادق علیه السلام نیز گواه این مطلب است.

عبدالاعلی از یاران جعفربن محمد صلی الله علیه و آله بود. او در هوای گرم تابستان در مسیر مدینه آن حضرت را درحال تلاش مشاهده کرد و به ایشان عرض کرد: «باوجود مقامتان در نزد خدا و نسبت خویشاوندی که با رسول خدا= دارید، این گونه خود را به زحمت افکنده اید!» امام صادق علیه السلام در پاسخ فرمودند: «خَرَجْتُ فِی طَلَب الرِّزْقِ لِأَسْتَغْنِیَ عَنْ مِثْلِکَ»(من در تلاش برای روزی خود بیرون شدم تا از مثل تو بی نیاز باشم.)

روزی دیگر، حضرت درحالی که بیلی در دست و روپوشی خشن بر تن داشتند، در باغ مشغول کار بودند. در همان حال، به یکی از یاران خود که قصد انجام کار ایشان را داشت، فرمودند: «إِنِّی أُحِبُّ أَنْ یَتَأَذَّی الرَّجُلُ بحَرِّ الشَّمْس فِی طَلَب الْمَعِیشَهِ» (من دوست دارم که مرد در راه تلاش برای رزق وروزی، از حرارت خورشید رنج ببرد.)

آری کار و تلاش و سازندگی، سیره و روش امامان معصوم علیهم السلام است تا در عمل، به پیروان خویش بیاموزند که سرافرازی فردی و اجتماعی، در گروِ تلاش و کوشش مستمر مسلمانان در تمام زمینه هاست و ملت پرکار و پرتلاش، ملتی سرافراز خواهد بود.

سال نشر :
‏‫1396
صفحات کتاب :
38
کنگره :
‏‫‬‭‬‭BP45‏‫‬‭‬‭/ص8پ9 1396‬
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‬‭297/956
کتابشناسی ملی :
4672966
شابک :
‏‫‬‭978-600-299-298-7

کتاب های مشابه پیشوای صادق