نظر شما چیست؟

معرفی کتاب احتمال عشق در نگاه اول

رمان «احتمال عشق در نگاه اول» نوشته جنیفر. ای اسمیت (۱۹۸۰) کتابی است درباره‌ عشق، سرنوشت و امید، دوری و بخشش. همچنین، کتابی درباره‌ پیامدهای هر عمل؛ این‌که چطور یک اتفاق کوچک مانند از دست دادن پرواز، بابت ۴ دقیقه تأخیر، می‌تواند زندگی شما را متحول کند. در بخشی از داستان می‌خوانید: بلندگو اسم مسافری را که از پرواز جا مانده است اعلام می‌کند و هدلی نمی‌تواند جلوی این فکر را که دارد ذره‌ذره وارد مغزش می‌شود بگیرد: اگر خودش سوار هواپیما نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ اما انگار پسر که جلویش راه می‌رود ذهنش را خوانده است، چون برمی‌گردد تا مطمئن شود که او هنوز آنجاست و هدلی می‌فهمد که برای داشتن این همراه ناخوانده باید ممنون باشد. آن‌ها یک ردیف از پنجره‌هایی را، که مشرف به باند فرودگاه هستند، پشت سر می‌گذارند؛ آن‌طرف پنجره‌ها، هواپیماها منظم و مرتب کنار هم قرار گرفته‌اند. هدلی حس می‌کند که قلبش از فکر اینکه باید خیلی زود سوار هواپیما شود، تندتر می‌زند. از بین همه فضاهای تنگ و بسته بی‌انتهایی که در گوشه و کنار پنهان و آشکار دنیا وجود دارد، هیچ‌چیز نمی‌تواند به اندازه منظره یک هواپیما او را به لرزه بیندازد.

گزیده کتاب احتمال عشق در نگاه اول

برای اینکه همه‌چیز فرق کند، راه‌های خیلی زیادی وجود داشت. فکرش را بکنید اگر «هدلی سولیوان» کتابش را فراموش نکرده و مجبور نبود برای برداشتنش دوان‌دوان به خانه برگردد، اگر برای پرو لباسش منتظر نمانده بود و یا بعدا اگر زمان پرینت گرفتن از بلیتش، کاغذ دستش را نبریده بود، اگر گوشی‌اش را گم نکرده بود، اگر در اتوبان منتهی به فرودگاه ترافیک نبود، اگر راه خروجی را گم نکرده بود و یا اگر سکه‌ی بیست‌وپنج سنتی عوارضی از دستش نیفتاده و زیر صندلی ماشین نلغزیده بود و او در حالی‌که راننده‌های ماشین‌های پشت سرشان یکسره بوق می‌زدند، دنبالش نگشته بود، اگر چرخ چمدان در نرفته بود، اگر کمی سریع‌تر به سمت گیت پرواز دویده بود، ممکن بود به طور کلی هیچ‌یک از اتفاق‌ها مهم نباشند. شاید مجموع تاخیرهای آن روز به خودی خود مهم نبودند و اگر هرکدام از آن‌ها اتفاق نیفتاده بودند، اتفاق دیگری پیش می‌آمد؛ به طور مثال هوای بالای اقیانوس اطلس، باران در لندن یا ابرهای طوفان‌زایی که قبل از آن‌که روزشان را تمام کنند، از سر لجاجت، فقط یک ساعت دیگر هم باقی می‌ماندند.


درباره نویسنده کتاب احتمال عشق در نگاه اول

جنیفر شوالباک اسمیت خبرنگار و هنرپیشه‌ی آمریکایی، در هفتم آوریل سال 1971 در نیوجرسی متولد شد. او سال‌ها بعد برای ادامه‌ی تحصیل به اسکاتلند مهاجرت کرد و توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در حوزه‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه سنت اندروز در همان‌جا دریافت کند. آثار او تاکنون به بیش از سی زبان در دنیا ترجمه شده‌اند. اسمیت خبرنگار روزنامه‌ی آمریکایی یواس‌ای تودی بوده و مدت‌ها برای MTV کار کرده است. او در حال حاضر در نیویورک زندگی می‌کند.

شابک :
‫‭978-600-8211-80-8‬‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫PS3552‭‬ ‭/س7485‏‫‭‮الف‬3 1396
دیویی :
‏‫‭813/54
کتابشناسی ملی :
4678993

کتاب های مشابه احتمال عشق در نگاه اول