امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گناه؛ از توجیه تا مهار

کتاب گناه؛ از توجیه تا مهار نوشته محسن قرائتی و سیدمصطفی علم خواه است که توسط انتشارات زائر رضوی در قالب مجموعه رهنما منتشر شده است.

مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «گناه از توجیه تا مهار» جلد۲ این مجموعه است.

گزیده کتاب گناه؛ از توجیه تا مهار


پوشش بر گناه

دلیل تراشی برای گناه، عملی بدتر از خود گناه است. توجیه گناه نوعی فریب دادن و اغفال خود و مردم است که ظاهری زیبنده و شرعی دارد. این کار گناه را عادی جلوه می‌دهد و جامعه را به گناه کردن تشویق می‌کند. گنهکار معترف، اغلب در فکر توبه است؛ ولی توجیه‌گر در فکر سرپوش نهادن بر گناه است و راه اصلاح را می‌بندد؛ برای مثال، چنین فردی ترس خود را با احتیاط، ضعف نفس را با حیا، حرص خود را با انگیزه لزوم تامین زندگی و نیز تن‌پروری و کوتاهی‌ها را به عنوان قضاوقدر توجیه می‌کند.

صفحات کتاب :
24
کنگره :
‏‫‬‮‭BP225/6‏‫‮‬‬‮‭/ع8چ4 1391‭
دیویی :
‏‫297/464‭‮‮‬
کتابشناسی ملی :
2883155
شابک :
‏‫978-600-299-012-9‮‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه گناه؛ از توجیه تا مهار