امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
112,000
10%
ت 100,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی

کتاب درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی نوشته متیو سالگانیک، استاد دانشگاه پرینستون، با ترجمه عبدالحسین کلانتری، محمد حسین قطبی و ابراهیم دهنوی توسط نشر سروش منتشر شده است. عنوان اصلی این کتاب، «Bit by Bit: Social Research in the Digital Age» است که در ترجمۀ فارسی با عنوان «درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی » پیش روی شما قرار گرفته است.

موضوع اصلی این کتاب، علوم اجتماعی و موضوع فرعی آن بر پایه آمار و روش تحقیق است و اطلاعات شفاف و مفصلی درباره اجرای پژوهش اجتماعی در عصر دیجیتال ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی های این کتاب این است که شما برای خواندن آن نیاز به دانش تخصصی ای در حوزه های علوم اجتماعی و علوم داده نخواهید داشت. کتاب درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی از هفت فصل تشکیل شده که چهار طرح عمده پژوهشی از جمله مشاهده رفتار، پرسش سوالات، اجرای آزمایش‌ها و ایجاد مشارکت انبوه و اخلاق را در خود جای داده است.

گزیده کتاب درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی

این کتاب از زیرزمینی در دانشگاه کلمبیا شروع شد. من در آن زمان دانشجوی کارشناسی ارشد بودم و آزمایش آن لاینی را اجرا می‌کردم که درنهایت تبدیل به پایان نامه‌ام شد. دربارۀ بخش‌های علمی آزمایش در فصل 4 خواهم گفت. الان می‌خواهم دربارۀ چیزی صحبت کنم که نه در پایان نامه ام و نه در هیچ یک از مقالاتم نیست؛ این همان نکته ای است که نگاه من به پژوهش را متحول کرد.

 یک روز صبح که به دفتر زیرزمینی ام رفتم، متوجه شدم که طی شب گذشته، حدود صد نفر از برزیل در آزمایش من شرکت کرده اند. این تجربۀ ساده، تأثیر عمیقی بر من داشت. همان موقع، دوستانی داشتم که در حال اجرای آزمایش های سنتی آزمایشگاهی بودند. من می‌دانستم که برای جمع کردن افراد، نظارت و پرداخت پول برای شرکت در آزمایش باید چه زحمتی می‌کشیدند. برای آن ها ده نفر شرکت کننده در یک روز، پیشرفت خوبی شمرده می شد.

صفحات کتاب :
472
کنگره :
H62‬‬
دیویی :
300/72‬‬
کتابشناسی ملی :
6132735
شابک :
978-964-121695-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی