کتاب مرجعیت رسانه های اجتماعی در انتخابات pdf

طلیعه ای بر پسا حزب گرایی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرجعیت رسانه های اجتماعی در انتخابات

 در کتاب مرجعیت رسانه های اجتماعی در انتخابات، ضمن مروری بر بسترهای این امر، با اتکا بر تحلیل سوات یا تکافت که ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و بیرونی سازمان است؛ از میان یک جامعه آماری نخبگانی که کارشناسان و مدیران سیاسی یا رسانه ای بودند، به شناخت مهم ترین نقاط قوت و ضعف، همچنین فرصت ها و تهدیدات این عرصه پرداخته شده است.

 نتیجه محاسبات بر اساس تکنیک اسپیس و تحلیل سوات این شد که مقتضی مواجهه با این مرجعیت، راهبرد ( WT ) یا راهبرد دفاعی است. همچنین پیشنهاداتی برای به کمترین میزان رساندن نقاط ضعف و کم اثر کردن تهدیدها بیان شده است. موضوع این کتاب، با توجه به آن که در میانه تجربه انتخابات 1400 به اتمام رسید، چشم اندازی به آینده پسا حزب گرایی در ایران به ویژه در انتخاب کشورمان دارد.

گزیده کتاب مرجعیت رسانه های اجتماعی در انتخابات

انتخابات رکنی اساسی در نظام مردم سالاری است که در سرنوشت جامعه، اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... تأثیر بسیار دارد و از این رو، همواره مورد توجه محافل سیاسی از یکسو و رسانه های جمعی از سوی دیگر بوده است. تعامل رسانه و انتخابات موضوعی پرسابقه است.

مک کومبز معتقد است تصویری که مردم در ذهن خود از دنیای بیرون دارند به طور عمده ای منبعث از رسانه های جمعی است. (17 : McCombs. 2003 ) در این حوزه از منظر نقش واسط رسانه میان اصحاب قدرت و افکار عمومی مطالعات زیادی صورت پذیرفته است. اما شاید بتوان گفت از انتخابات 1384 ، فضای مجازی یکی از معادلات تعیین کننده در انتخابات های ایران بوده است که این اثرگذاری، در انتخابات ریاست جمهوری که تعداد نامزدها محدودتر بوده و گستره رقابت در سطح ملی است، بیشتر به چشم آمده است.

صفحات کتاب :
162
کنگره :
HM742‏‫‬‭
دیویی :
006/754
کتابشناسی ملی :
7645621
شابک :
978-964-12-1964-4‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مرجعیت رسانه های اجتماعی در انتخابات