نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

 کتاب رهایی از زندان ذهن قصد آموزش چگونگی تماشای ذهن را به شما دارد. می‌توانید به هنگام تماشای ذهن‌تان، دریابید که کدام فکر برایتان مفید است و کدام یک دردسرساز و مضر. اگر موافق‌اید، شروع کنید. مطالب زیادی درباره‌ی ذهن‌تان وجود دارد که باید یاد بگیرید. هر چه آگاهی شما از عملکرد ذهن بیشتر شود، ذهن‌تان کمتر موفق به کنترل حالات خلقی و زندگی‌تان می‌شود.

گزیده کتاب رهایی از زندان ذهن

شما می‌توانید از عواطف درونی به عنوان نقطه‌ای برای تمرکز بر زمان حال استفاده کنید. گوش کردن به تجربه‌های جسمی درست مثل گوش کردن به یک قطعه‌ی موسیقی است که از ملودی‌های اصلی و فرعی تشکیل شده است. ملودی‌هایی که اوج و فرودهای خاص خودشان را دارند. احساس‌های بدنی ممکن است مثل صدای بلند و ناگهانی یک طبل، یک دفعه لبالب شوند یا به تدریج و به آرامی شروع شوند مثل نقطه‌ی اوجی که در قطعه‌ی اُپرا اجرا می‌شود.

برای این‌که بتوانید به تجربه‌های بدنی‌تان گوش دهید، راهی ساده وجود دارد: با استفاده از نوار مراقبه‌ی متحرک، همه‌ی توجه خود را بر زمان حال متمرکز کنید. یک نوار نورانی حلقوی به قطر تقریبی سه سانتی‌متر بالای سرتان تصور کنید. بلافاصله، نوار شروع به پایین آمدن می‌کند و به آرامی به سمت قسمت‌های پایینی بدن‌تان حرکت می‌کند. همان‌طورکه نوار از هر نقطه‌ی بدن‌تان، از سر تا نوک پا می‌گذرد، سعی کنید احساساتی را که در آن نقطه تجربه می‌کنید، ببینید. به نوع احساسی که تجربه می‌کنید، توجه کنید. 

کتابشناسی ملی :
4502796
شابک :
978-600-8392-15-6
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
129
کنگره :
BF441‬
دیویی :
158/1

کتاب های مشابه رهایی از زندان ذهن