کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول)

خلقت، حقوق، اقتصاد

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول)

کتاب خلقت، حقوق، اقتصاد جلد اول از مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی است که با همت عبدالحسین فخاری برای تمام علاقه‌مندان به علوم دینی و مسلمانان منتشر کرده است. کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول) با نگاهی دقیق و موشکافانه به مفاهیم اصلی قرآن می‌پردازد. کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی مجموعه‌ای پنج جلدی است.

قرآن، کتاب خواندنی است؛ باید آن را بخوانی! عجیب است که وقتی شما قرآن می‌خوانید، خدا با صدای خودتان با شما حرف می‌زند و شما نامه خدا را به خودت قرائت می‌کنید! قرآن، کتاب الهی است؛ نامه خداست برای بندگانش؛ پیام خالق است برای مخلوق و هرچه هست، این است که سرنوشت شما با قرآن گره خورده است. در کشور قرآن به دنیا آمدند و از همان هنگام با آوای خوش قرآن آشنا و با طنین تلاوت قرآن، بالنده شدید؛ چون به سفر رفتید از زیر قرآن گذشتید. البته آموختید که قرآن، یک همراه جدا نشدنی هم دارد. و آن یک ترجمان، یک روشنگر، یک مبین امامان از عترت پیامبرند که هرگز از آن جدا نمی‌شوند و باید در پناه هردو درآیید تا رستگار شوید. اگر قرآن کتاب علم و معرفت است که هست، باید از آن بیاموزید، اگر کتاب زندگی است که هست، باید طبق آن زندگی کنید.

دانش این مجموعه به شما کمک می‌کند کتاب آسمانی دین خود را بهتر بشناسید و از آن به عنوان چراغ راهی برای رستگاری در جهان و آخرت بهره ببرید. مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی شما را با اصلی‌ترین واساسی‌ترین مفاهیم دین آشنا می‌کند و کمک می‌کند خوشبختی حقیقی را تجربه کنید

گزیده کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول)

به سراغ کتاب خدا رفتم تا حکایت خلقت ما انسانها را بپرسم و بدانم؛ قرآن مرا هدایت کرد به برخی از ویژگی‌های خلقتم که برایم جالب بود. ازجمله برایم گفت: خدا وقتی آفرینش انسان را با ایجاد روح در کالبد او به پایان برد، خویشتن را به خاطر این آفرینش، "احسن الخالقین" یعنی "بهترین آفرینندگان" خواند و بر خود تبارک گفت؛ چرا؟ زیرا ما انسانها را در بهترین قوام و هیأت آفریده بود؛ "ما انسان را در بهترین نظام و سیما آفریدیم"(لقد خلقنا الإنسان فی أحسن تقویم). از اینکه چنین ارج و مقامی، خدایم به من بخشید، در برابر فرشتگان بر خود بالیدم! هم من در بهترین قوام (أحسن تقویم) آفریده شدم و هم خدایم بهترین آفرینندگان (أحسن الخالقین) است. وقتی این را از نامه خدا، دانستم با خود گفتم: اگر مقام من چنین است، حیف باشد خود را ارزان بفروشم و از مقام احسن، فرو آرم و به امور پَست مشغول سازم و دستمایه تمسخر شیطان شوم و دشمن شاد گردم و شرمنده خالقم باشم.

خواستم بیشتر دربارهٔ خلقت خویش بدانم. خدایم با یک آیه، دو پیام به من داد: همانطور که شما را از نطفه آفریدیم، می‌توانیم در معاد نیز دوباره برانگیزانیم: «ای مردم! اگر در موضوع قیامت شک دارید (با دقّت در وجود خود، شکّ خود را برطرف سازید) ما شمارا از خاک آفریدیم (مواد غذایی خاک از طریق غذا به صورت نطفه در آمد) سپس از نطفه و سپس (به صورت) خون بسته شده، سپس (به صورت چیزی مانند) گوشت جویده شده که بعضی خلقت کامل یافته (و به دنیا آید) و بعضی خلقت کامل نیافته (و سقط شود)، تا برای شما روشن سازیم (که بر هر چیز قادریم) و آنچه (از جنین ها) را که بخواهیم تا سرآمدی معیّن در رحم مادران قرار دهیم...

دیویی :
297/159‬‬
کتابشناسی ملی :
6010663
شابک :
9786226635103
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
168
کنگره :
BP65/3‬‬

کتاب های مشابه آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول)