کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد دوم)

خانواده، اخلاق، دانش

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد دوم)

کتاب خانواده، اخلاق، دانش جلد دوم مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی است که با همت عبدالحسین فخاری برای تمام علاقه‌مندان به علوم دینی و مسلمانان منتشر کرده است. کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد دوم) با نگاهی دقیق و موشکافانه به مفاهیم اصلی قرآن می‌پردازد. قرآن، کتاب خواندنی است؛ باید آن را بخوانی! عجیب است که وقتی شما قرآن می‌خوانید، خدا با صدای خودتان با شما حرف می‌زند و شما نامه خدا را به خودتان قرائت می‌کنید! قرآن، کتاب الهی است؛ نامه خداست برای بندگانش؛ پیام خالق است برای مخلوق و هرچه هست، این است که سرنوشت شما با قرآن گره خورده است. در کشور قرآن به دنیا آمدید و از همان هنگام با آوای خوش قرآن آشنا و با طنین تلاوت قرآن، بالنده شدید؛ چون به سفر رفتید از زیر قرآن گذشتید البته آموختید که قرآن، یک همراه جدا نشدنی هم دارد و آن یک ترجمان، یک روشنگر، یک مبین از عترت پیامبرند که هرگز از آن جدا نمی‌شوند و باید در پناه هردو درآیید تا رستگار شوید. اگر قرآن کتاب علم و معرفت است که هست، باید از آن بیاموزید، اگر کتاب زندگی است که هست، باید طبق آن زندگی کنید، این مجموعه به شما کمک می‌کند کتاب آسمانی دین خود را بهتر بشناسید و از آن به عنوان چراغ راهی برای رستگاری در جهان و آخرت بهره ببرید. مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی شما را با اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم دین آشنا می‌کند و کمک می‌کند خوشبختی حقیقی را تجربه کنید. عناوین جلد مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی(جلد دوم):("خانواده، اخلاق، دانش") مجموعه آشنایی با مفاهیم قرآنی را به تمام مسلمانانی که به دنبال رستگاری در جهان و آخرت هستند و می‌خواهند قرآن چراغ راهشان باشد پیشنهاد می‌کنیم.

گزیده کتاب آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد دوم)

«از نشانه های خداوند این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان بیارامید و میان شما و همسرانتان، دوستی و مهربانی نهاد؛ همانا در این کار برای مردمی که بیندیشند نشانه ها و عبرت هاست.»

پیامبر اکرم(صل) فرمود: در اسلام هیچ بنایی نزد خداوند، بزرگ تر و محبوب تر از ازدواج بنا نشده است» و نیز فرمود: «ازدواج، سنت من است و هرکس از این سنت زیبای الهی سر برتابد، از من نیست.» این همه تأکید بر ازدواج در سخن خدا و سیره پیامبر نشان از آن دارد که «بی همسری » دارای کراهت شدید است و بی توجهی به این دستور، فرد را از دایره دین دور می سازد. این آیه، صریحاً همه را در موضوع ازدواج وظیفه مند می سازد: «مردان و زنان بی همسر (مجرّد) خود را ازدواج دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکار خویش را. چنانچه فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز  می کند؛ خداوند گشایش دهنده و داناست.» وحشت از فقر، نباید افراد را از ازدواج باز دارد؛ خداوند تضمین نموده از فضل خود آنان را بهره مند نماید.

استحکام بنای ازدواج به مهر و مودت و محبت است. پیدایش روابط عاطفی میان دو همسر، هم در تکوین و هم در تشریع موردنظر خداوند متعال است که فرموده: «بین شما مودت و محبت قرار داد » (جعل بینکم مودة و رحمة) تا در کنار هم احساس آرامش کنند. بنابراین اصل در زندگی خانوادگی وجود فضایی آرام و محبت آمیز است و زن و شوهر باید سعی کنند که این مودت و آرامش را حفظ بلکه تقویت نمایند و اگر گاهی مشکلات و اختلاف هایی هم پیش آید با تدبیر آن را برطرف نمایند که این بنیان متزلزل نشود که عواقب بسیار بدی خواهد داشت.
اسلام برای پیشگیری از متلاشی شدن زندگی مشترک خانوادگی، اصول و راهکار هایی را درنظر گرفته و توصیه می نماید که عبارت است از: اصل مشاوره و همفکری زوجین در امور زندگی، اصل سرپرستی و قیومیت شوهر، اصل حکمیت برای رفع اختلاف در مواردی که دو نفر نتوانند خود مشکل را چاره جویی نمایند و اصل انعطاف پذیری و گذشت.

صفحات کتاب :
178
کنگره :
BP65/3
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
5824428
شابک :
9786226635110
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد دوم)