امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
40,000
10%
ت 36,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همت پنج به گوشم

کتاب همت پنج به گوشم، هشتمین عنوان از مجموعه ی مدافعان حرم شامل روایت زندگی شهید اصغر فلاح‌پیشه نوشته سمیرا خطیب‌زاده است. شهید اصغر فلاح‌پیشه متولد سال ۱۳۴۵ و بازنشسته سپاه پاسداران بود که سال دی‌ماه ۹۴ به سوریه اعزام شد و ۲۲ بهمن همان‌سال به شهادت رسید. شهید فلاح‌پیشه حین درگیری با نیروهای داعش به‌دلیل جراحت به اسارت دشمن درآمد و به‌شهادت رسید.

نیروهای داعش پس از شهادت عکس سر جداشده وی را برای همسرش فرستادند اما پیکر وی را تحویل ندادند و او جزو شهدای مفقودالاثر مدافع حرم است که مزار یادبودی در بهشت‌زهرای تهران دارد. شهید فلاح‌پیشه که سال‌های عمر خود را هزینه انقلاب اسلامی کرد، طی سال‌های اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی در زندگی روبرو بود اما به‌قول اطرافیانش، بمب روحیه و شادی بوده است. او از نیروهای تخصصی مخابرات و ارتباطات نظامی بود.

گزیده کتاب همت پنج به گوشم

یادش به خیر، آن روزی که اولین بار از سوریه تماس گرفت. با ذوق و شوق خاصی گفت: «دیگه نگران نباش خانوم! از این به بعد، زود به زود بهت زنگ می زنم! خطِ تلفنِ اینجا رو هم ردیف کردم. یاد حرف هایش که افتادم، گریه ام بلندتر شد. نزدیک به شش ماه بود صدایش را نشنیده بودم.

اما اصغرِ پادگان دوکوهه و منطقۀ عملیاتی والفجر 8 و حتی سوریه و روستای مُشرفه نبود که راحت تلفن بزند. حالا اصغر توی بهشت بود و ای کاش خطِ تماسی از بهشت برایم راه می انداخت تا دلتنگی هایم را برایش بگویم. دوست داشتم کد همتِ پنجِ عملیات هوبر، هنوز هم به گوش باشد.

صفحات کتاب :
367
کنگره :
‏‫‬‮‭BP52/66
دیویی :
‏‫‬‭297/998‬
کتابشناسی ملی :
7381202
شابک :
978-600-747297-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه همت پنج به گوشم