امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همنشینی و دوستی

کتاب همنشینی و دوستی نوشته ی جواد محدثی، با بیان چهل حدیث در رابطه با  دوستی و مهرورزی، راهنمای شما برای ارتباط و هم صحبتی به شیوه ای درست با  دوست تان است. با توجه به اهمیت دوستی و مهرورزی، اهمیت دوست نیز انکار ناپذیر است لذا انسان باید متوجه باشد که چه کسی را به عنوان دوست انتخاب می نماید.

زیرا دوست در زندگی مایه لذت و شادی و خوشبختی است، دوست، همدم رنج ها و گرفتاری هاست، دوست کلید حل مشکلات است، دوست نردبان ترقی و پیشرفت است دوست در روز قیامت از دوستان خود شفاعت می کند، دوست از دوست خود حمایت می کند، بدست آوردن دوست به منزله ی عبادت است، دوست پیوسته همراه و ملازم انسان است هم در دنیا و هم در آخرت. بنابراین انسان باید بداند با که دوستی و عشق می ورزد و در این دوستی و عشق ورزی عاقل و میانه رو باشد. از افراط و تفریط پرهیز کند.

گزیده کتاب همنشینی و دوستی

مردمی بودن

قاَلَ عَلیٌّ : خَالطُِوا النّاسَ مُخالطََةً إِنْ مِتمُّْ مَعَها بکََوْا عَلَیکُمْ وَ إِنْ عِشْتمُْ حَنوُّا إِلیَْکُمْ.

با مردم چنان معاشرت و برخورد داشته باشید که اگر مُردید، بر شما بگریند و اگر زیستید، به شما علاقه و تمایل داشته باشند.

خوش رویی در برخورد

قاَلَ عَلیٌّ: إِذا لقَِیتُم إِخْوَانکَم، فَتَصَافَحُوا وَ اظَْهِرُوا لهَُمُ البَْشاشَةَ وَ البِْشْرَ، تَتَفَرَّقوا وَ ما عَلَیْکُم مِنَ الأوزارِ قَدْ ذَهَبَ.

هرگاه برادران دینی خود را دیدار کردید، با هم دست بدهید و چهره ی باز و گشاده به آنان نشان دهید، که اگر چنین کنید وقتی از هم جدا می شوید، همه گناهانتان پاک می شود.

صفحات کتاب :
48
کنگره :
BP143/9‫‬‮‭/‏چ265چ86
دیویی :
‏‫‬‮‭297/218
کتابشناسی ملی :
2‎4‎7‎5‎9‎4‎7
شابک :
‏‫978-600-5794-89-2‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه چهل حدیث همنشینی و دوستی