امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل حدیث جلوه جمال

کتاب چهل حدیث جلوه جمال توسط علی اکبر تقی زاده نوشته شده است. مجموعه ی گُل عنوان کلی کتب احادیث موضوعی است که به همت محققان و نویسندگان دینی گرد آمده است و در هر کدام از آن به موضوعی خاص پرداخته شده که زوایای مختلف آن از منظر دین مورد مداقه قرار گرفته است. در این مجموعه سعی شده است کاربردی ترین  موضوعات و مباحثی نیاز بیشتر جامعه است ارائه شود. همچنین تلاش شده تا احادیثی مطرح شوده از حیث سند متقن باشد.

 این مجموعه شامل چهل آموزه از آموزه های اولیای دین است. که بخشی از آن به نقش زن و مسئولیت های او در قبال رشد و تعالی نهاد خانواده اشاره دارد. که لازم است مورد عنات و توجه زن قرار گیرد ز یرا در اسلام بر ازدواج زنان در سن مناسب تأکید فراوانی شده است؛ به گونه ای که از زنی که ازدواج نکرده- هر چند ثروتمند باشد- به زن مسکینه یعنی بی نوای تعبیر شده است و این نشان می دهد که هیچگاه مادیات نمی تواند جایگزین مسئله ی ازدواج گرددو نارسایی ها و خلاءهای ازدواج را جبران کند. دراین بخش به فضیلت ازدواج، محبوبیت تشکیل خانواده نزد خداوند، رشد و تکامل معنوی و تداوم نسل انسان در پرتو ازدواج اشاره شده است.در بخش دیگر این تاب، جایگاه و ارزش شوهرداری، به عنوان موضوعی که ادای حق خداوند در گرو آن است و ارزشی معادل جهاد در راه خدا را دارد بیان شده است. در بخش پایانی کتاب چهل حدیث جلوه جمال، راهکارهای رسیدن به خانواده ی مطلوب بیان شده است. در سه محور «نقش مدیریتی زن» مورد عنات قرار گرفته است.

گزیده کتاب چهل حدیث جلوه جمال

زنی به حضور امام صادق (ع) شرف یاب شد و عرض کرد: خدا خیرتان دهد. من زنی تارک دنیا برای تقرب به خدا هستم. حضرت پرسید: منظورت از ترک دنیا چیست؟ گفت: تصمیم دارم هی چگاه ازدواج نکنم. فرمود: چرا چنین تصمیمی گرفت های؟! گفت: تا فضیلت و شرافتی در راه خدا کسب کنم. حضرت فرمود: از این تصمیم منصرف شو! اگر تنها زیستن فضیلت بود، فاطمه (س) از تو به آن سزاوارتر بود؛ زیرا هیچ کسی نیست که در فضیلت ها از فاطمه (س) سبقت گرفته و پیش افتد.

صفحات کتاب :
48
کنگره :
BP143/9‏‫‬‮‭/ت77چ9 1390
دیویی :
297/218‮‬
کتابشناسی ملی :
2‎4‎7‎9‎6‎6‎9
شابک :
978-600-5794-81-6‮‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه چهل حدیث جلوه جمال