نظر شما چیست؟

معرفی نشریه نورالهدی کودک شماره (30)

کتاب نورالهدی کودک یکی از نشریه هایی است که خواندن آن سبب می شود تا کودکان فرصت بیشتری برای لذت بردن از خواندن داشته باشند و با مطالب مختلف برای پاسخگویی به سوالات شان آشنا شوند.

یکی از روش‌هایی که می‌شود بچه‌ها را با خواندن آشتی داد، خریدن و خواندن مجله برای آن‌هاست. نشریه های کودک به سبب مطالب متنوع، به روز، کوتاه و استمرار حضورشان، عادت خواندن مستمر و زمان بندی شده را در کودکان به وجود می آورند و آنان را علاقه­ مند به خواندن می کنند. نشریه های مناسب،‌ ‌با موضوع های داستان، ‌شعر ،دانستنی های عمومی، ‌بازی، سرگرمی و . . در پرورش خلاقیت و کسب مهارت های گوناگون کودک نقش بسزایی دارند.

گزیده کتاب نورالهدی کودک شماره (30)

سرفه های مادرم لحظه لحظه بیشتر می شد و من نمی دونستم چه کار کنم. رفتم قاب عکس بابام که شهید شده بود رو بغل کردم و ازش خواستم کمکم کنه. یاد همسایه مون افتادم که دکتر بود. سریع رفتم درِ خونه شون و ازش خواهش کردم کُمکم کُنه. دکتر به سرعت اومد بالای سر مادرم و بعد از معاینه گفت چیزی نیست و نگران نباشم. مقداری دارو هم نوشت تا از داروخونۀ سر کوچه بگیرم. رفتم داروها رو گرفتم و برگشتم. دکتر هنوز خونۀ ما بود و برام توضیح داد که داروها رو چطوری به مامان بدم. بعد هم گفت: تو الان پرستار مامانت هستی و باید خیلی مراقبشون باشی تا ا نشاءالله زود خوب بشند.

دکتر که رفت، با خودم فکر کردم حالا که من پرستار مامانم هستم، بهتره برم لباس سفیدم رو بپوشم و خوب از مامانم مراقبت کنم. لباس سفیدی که داشتم، پوشیدم و حسابی از مامان مراقبت کردم، داروها رو بهش داد، براش آب آوردم، مراقب برادر کوچولوم بودم که کار خطرناکی نکنه، به قابلمۀ غذا سر زدم که غذا نسوزه و خلاصه هر کاری که می تونستم، انجام دادم. بعد هم کنار مامان نشستم و شروع کردم به نوشتن تکلیف های مدرسه. چند ساعت که گذشت، مامانم پا شد و نشست. انگار حالش بهتر شده بود. گفتم: مامان جون، چی شده؟ حالتون بهتره؟ نگاهی به من کرد و با لبخند گفت: آره دخترم، خیلی بهتر شدم. مگه می شه آدم پرستاری مثل شما داشته باشه و بهتر نشه؟! ...

صفحات کتاب :
10
شماره :
30
تاریخ نشر :
بهمن 1394

کتاب های مشابه نورالهدی کودک شماره (30)