امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سردار بزرگ از نگاه اندیشمندان عراقی

کتاب سردار بزرگ از نگاه اندیشمندان عراقی نوشته گروه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق است. این کتاب به نگاه مردم عراق و حکومت و اندیشمندان آن کشور به سردار شهید قاسم سلیمانی می پردازد.

سردار شهید ثمره و میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی ما هستند. ایشان ثابت کرد که حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی ظرفیت تربیت بزرگ مردانی را دارد که از دنیای نفسانی دل کنده و به سوی عالم معنویت پرواز می نماید. حاج قاسم، به عنوان تربیت شده مکتب اسلام ناب، به خوبی فهمیده است که در این عالم، هیچ چیزی جز خداوند ارزش هدف بودن ندارد و همان طور که باید تنها او را پرستید، باید تنها او را دوست داشت و تنها هوای وصال او را در سر پروراند.

عراق سرزمین مقدس عتبات برای شهید سلیمانی همه چیز بود. تمام ذهن و اندیشه اش عراق بود، سرزمین تمدن ها و ادیان و اقوام مختلف. جهت نمای مسیر حاج قاسم عراق بود؛ شیفته و دلباخته این سرزمین. حاج قاسم سلیمانی را همه طوایف و اقوام سنی و شیعه و مسیحی و ایزدی و عرب و کرد و ترکمن عراقی می شناسند. هرگز برای اهداف کوچک گام برنداشت. او به انسانیت و انسان های آزاده دنیا می اندیشید. مردم عراق با هر اندیشه و جایگاهی او را محترم می شمردند. به ویژه مراجع و علام و فرهیختگان و خانواده شهدا و جانبازان و رزمندگان. کتاب سردار بزرگ از نگاه اندیشمندان عراقی به بررسی جایگاه حاج قاسم سلیمانی بین اندیشمندان عراق می‌پرازد.

گزیده کتاب سردار بزرگ از نگاه اندیشمندان عراقی

1. سردار سلیمانی از چه صفات و شاخصه های برخوردار بودند که به شخصیتی جهانی و محور آزادگان بدل شدند؟

جواب: توکل پیوسته و دایم به خداوند متعادل و پیشه کردن تقوا و ارادت به خاندان اهل بیت (علیهم السلام). او فردی شجاع، ساده و مرد میدان بود. به دقت دیدگاه های مختلف را می شنید و آن ها را ثبت می کرد تا دوباره به آن ها رجوع کند. او شرایط را با جزییاتش درک می کرد و دید کاملا بازی به آن داشت. سردار سلیمانی قادر به برقراری سخت ترین و پیچیده ترین روابط بود و راهکارهای مؤثری را ارایه می کرد و از قدرت بسیج و همبستگی بالایی برخوردار بود.

صفحات کتاب :
124
کنگره :
‏‫‬‭DSR1668
دیویی :
‏‫‬‭955/0844092
کتابشناسی ملی :
7510855
شابک :
978-964-439-776-9
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سردار بزرگ از نگاه اندیشمندان عراقی