امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول) اثری از سید علی محمد نقوی است. این اثر مروری دارد بر آیین و اندیشه‌های سرزمین پر رمز و راز هند. در طول تاریخ پنج هزار ساله هند، هزاران گروه از نژادهای گوناگون، با فرهنگ‌ها و زبان‎های متفاوت و اعتقادات ناهمانند وارد این دیار شده و در فرهنگ دامنه‌دار آن جذب شدند. هند همیشه به عنوان یک کانون معنوی، اندیشه‌های فلسفی و دینی مختلف را به خود جذب می‌کند. در این کشور می‌توان پیروان ادیان مختلف را از جمله مذاهب هندو، تمام ادیان بزرگ از جمله اسلام، مسیحی، یهودی و زرتشتی را دید. فلسفه غالب در هند، بر خلاف فلسفه غربی، راه خود را از دین جدا نکرده است و این موضوع همواره نقشی پررنگ در زندگی مردم داشته است.

سید علی محمد نقدی در کتاب سیر در تاریخ اندیشه دینی هند به بررسی سیر تطور مبانی اندیشه دینی و فلسفی مکاتب هند از عصر وداها تا عصر گیتا می‌پردازد. در ادامه نیز اندیشه‌های دینی دوران معاصر را از نظر می‌گذراند و مباحث مختلفی را مانند تاریخ باستان، تاریخ معاصر، دین شناسی تطبیقی، کلام، فلسفه و عرفان را بررسی می‌کند.

گزیده کتاب سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)

نوشتن درباره ادیان و مکاتب دینی هند کاری بسیار دشوار است. از سویی گستردگی و فراخنای دامنه بحث، محقق را به تواضع و خاموشی دعوت می کند و از سوی دیگر پیچیدگی مباحث و غموض مفاهیم فلسفی و دینی این دیار ، محققانی را که آشنایی تام و وافی با آبشخورها و مبادی این اندیشه ها نداشته باشند به بیراهه و سرگردانی می کشاند.

صفحات کتاب :
420
کنگره :
‫‭BL2003
دیویی :
‫‭294
کتابشناسی ملی :
7520214
شابک :
978-964-439-769-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سیری در تاریخ اندیشه دینی هند (جلد اول)