کتاب شتاب مبنای طرح pdf

بررسی شتاب مبنای طرح شهرهای ایران مانند تهران به همراه مثال کاربردی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شتاب مبنای طرح

شتاب مبنای طرح چیست؟

همانطور که می دانید یکی از مراحل مهم در طراحی سازه، محاسبه نیروی زلزله است اما آیا سازه ها باید برای 100 درصد نیروی زلزله طراحی شوند؟ از بین زلزله طرح و زلزله بهره برداری کدام یک برای محاسبه نیروی زلزله وارد به سازه استفاده می شوند؟

در این ایبوک جامع به کاربرد شتاب مبنای طرح در برش پایه ساختمان خواهیم پرداخت و در نهایت نحوه ی محاسبه آن را بیان خواهیم کرد. در زمان وقوع زلزله، زمین شتاب قابل توجهی را تحمل می‌نماید. پیش از ورود به بحث در رابطه با شتاب مبنای طرح، با توجه به تعاریف موجود در علم فیزیک، شتاب به صورت زیر تعریف میشود:
- به نرخ افزایش سرعت در واحد زمان، شتاب گفته می‌شود و واحد آن به صورت واحد طول، تقسیم بر مجذور زمان می‌باشد.

گزیده کتاب شتاب مبنای طرح

شتاب در هنگام وقوع زمین لرزه با دستگاهی به نام شتاب نگار (Accelerograph) سنجیده می شود. شتاب نگارها در گذشته به صورت آنالوگ بودند و از سوزنِ ثبات جهت ثبت حرکات زمین استفاده می کردند، اما امروزه این دستگاه ها به صورت دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که هدف از نصب شتابنگار در یک محل، سنجش شتاب اعمالی توسط زلزله می‌باشد، این دستگاه باید به دقت بر روی زمین پیچ شود. در صورتی که هدف، اندازه‌گیری حداکثر شتاب زمین (Peak Ground Acceleration یا PGA) باشد، این دستگاه باید بر روی زمین طبیعی (یا محلی که شتابی دقیقا مشابه با زمین داشته باشد) نصب گردد اما می‌توان سیستم مذکور را در هر طبقه‌ای از ساختمان، جهت اندازه‌گیری شتاب آن طبقه هم، نصب نمود.

صفحات کتاب :
22
شابک :
978-622-7589-01-6
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه شتاب مبنای طرح