نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهروندان مسلمان فعال در غرب

کتاب شهروندان مسلمان فعال در غرب به قلم ماریو پیوکر و شهرام اکبرزاده از اساتید دانشگاه‌های استرالیا است که آوریل سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده است. تحولات چند دهه‌ اخیر در کشورهای مسلمان‌ و همچنین کشورهایی که میزبان مسلمانان هستند، توجه سیاستمداران را به مقوله‌ اسلام و مسلمانان معطوف داشته و کشورهای غربی که بیشترین مهاجران مسلمان را در خود دارند واداشته تا بودجه‌های تحقیقاتی زیادی را به شناخت آن‌ها و یافتن راهکارهایی برای همزیستی مسالمت‌آمیز یا کنترل‌شان اختصاص دهند.

کشور استرالیا، باتوجه ‌به ساختار مهاجرپذیر و حضور اکثریت مهاجران مسلمان در این کشور، مراکز تحقیقاتی خود را به مطالعه در زمینه مسلمانان ترغیب می‌کند. بخش خاورمیانه و آسیای مرکزیِ مرکز تحقیقات دانشگاه دیکینِ ملبورن، مقالات مختلفی پیرامون موضوع فوق منتشر کرده و آخرین آن، کتاب شهروندان مسلمان فعال در غرب است که با فرض شباهت علل مهاجرت مهاجران مسلمان و شباهت تقریبی ساختار سه کشور پذیرنده‌ مورد بحث یعنی آلمان، انگلیس و استرالیا، نتایج تحقیقات میدانی و دانشگاهی خود را گردآوری و در قالب این کتاب عرضه کرده است.

گزیده کتاب شهروندان مسلمان فعال در غرب

طی چند دهه گذشته، جمعیت مسلمانان و حضور اسلام در مجامع و محافل عمومی کشورهای اسرتالیا، آلمان و انگلیس مانند دیگر کشورهای غربی روبه افزایش گذاشته است. وجود جوامع اسلامی و عینیت دادن به اعتقادات اسلامی و گسترش فرهنگ مسلمانان، اتفاقی تازه در تنوع مذهبی و قومی جوامع غربی تلقی می شود.

صفحات کتاب :
388
کنگره :
‏‫‭BP14/6‏‫‬‭‏‫‭/‮الف‬7ش9 1398
دیویی :
‏‫‭297/916
کتابشناسی ملی :
‏‫5331890‬
شابک :
978-964-439-757-8
سال نشر :
388

کتاب های مشابه شهروندان مسلمان فعال در غرب