امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایران هراسی

کتاب ایران هراسی، ماحصل برگزاری بیش از بیست نشست علمی  تخصصی در موضوع ایران هراسی است و به نوبه خود مجموعه ای منحصر به فرد در زمینه تولید ادبیات درحوزه تبیین و مواجهه با ایران هراسی می باشد. از آنجا که برخی مباحث مطرح شده در نشست های برگزار شده جنبه طبقه بندی دارد این مجموعه صرفاً به منظور بهره مندی کارشناسان و سیاست گذاران و در تیراژ محدود تهیه شده است. 

همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص مباحث ایراد شده توسط سخنرانان محترم نشست ها مسئولیتی ندارد. امید است این مجموعه و راهکارهای کاربردی ارائه شده در آن برای مواجهه با مقوله ایران هراسی، در برنامه های کلان سیاست گذاری کشور مورد استفاده قرار گیرد.

گزیده کتاب ایران هراسی

ایران هراسی طی سال های طولانی دغدغه بنده به عنوان معلم تاریخ بوده است و معتقدم در چهار حوزه دشمن اساسی و پیوندخورده به یکدیگر داریم. این چهار حوزه شامل اسلام، تشیع، ایران و انقلاب اسلامی است؛ یعنی در حال حاضر تفکیک بین دشمنان ایران و دشمنان اسلام و یا دشمنان تشیع و دشمنان انقلاب اسلامی سخت شده است؛ بنابراین، این همراهی در هر چهار حوزه قابل مشاهده است. 

زمان ی که برنارد لوئیس، ایده های ضداسلام و ضدتشیع یا ضدایرانی و ضدانقلابی را مطرح می نماید، این ایده ها در همه حوزه ها جریان پیدا می کند؛ بنابراین، برای مشخص شدن وضعیت امروز چاره ای نیست جز آنکه به پیشینه شناسی این مباحث اقدام نماییم. از آنجایی که به طور مشخص قرار بر بحث درباره ایران هراسی است، جلوه های مرتبط با موضوع ایران را طبقه بندی کرده و سایر حوزه ها در پیوند با این مباحث قرار می گیرد. ممکن است موضوعات دیگر را در حوزه دیگری سازماندهی کنیم.

صفحات کتاب :
377
کنگره :
DSR1650
دیویی :
327/55
کتابشناسی ملی :
6085246
شابک :
978-964-439-787-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ایران هراسی