امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسافر صبح

در کتاب مسافر صبح جلد هشتم مجموعه بهایی‌پژوهی نوشته مهدی حبیبی، داستان بازگشت فضل‌الله صبحی، ادیب و گوینده پیشکسوت رادیو از بهائیت را می‌خوانید. نامش فضل‌الله مهتدی معروف به «صبحی» است. از پیشکسوتان ادبیات کودک و نوجوان و گردآورنده قصه‌های فلکلوریک ایران و نامی آشنا برای ادب‌ دوستان بچّه‌های چند نسل قبل، با صدای گرم او و قصّه‌هایش در رادیو به خوبی آشنایند. از او یازده اثر چاپ شده در زمینهٔ ادبیات، دو اثر اتوبیوگرافی و بهائی‌پژوهی و چند اثر چاپ نشده به جا مانده است. کتاب مسافر صبح تلخیص و برگرفته از کتاب پیام پدر اوست.

گزیده کتاب مسافر صبح

بهائیان که به دیدار عبدالبهاء به حیفا می رفتند، نه روز یا نوزده روز بیشتر دستور ماندن در آن جا را نداشتند و این روزهای اندک برای بررسی بن و پایه ی پاره ای چیز ها درباره ی این کیش و بزرگان آن بس نبود. به ویژه که سه چهار روز از آن را در عکّا و روضه ی مبارکه برای دیدن خانه و آرامگاه بهاء می گذراندند و یکی دو روز هم به دنبال کارهای خود می رفتند و چون آرمان هم، جز دیدن عبدالبهاء و رفتن به آرامگاه و بوسیدن آستانه ی (بهاء) چیز دیگر نبود، به همین اندازه دلخوش بودند و به راستی هم جز این سزاوار نبود.

 زیرا بسیار ماندن و آشنا شدن با خوی و روش عبدالبهاء و نزدیکانش، پیروان ساده دل را از آن پاکی و دلباختگی که داشتند، برکنار می نمود و آن ها را سست پیمان می کرد و به همین روی بود که بهائیانِ حیفا و عکّا، دلبستگی بهائیانِ دور افتاده را نداشتند و گِروشی چندان نشان نمی دادند و او را رازدان نهان خانه ی دل خود نمی دانستند.

صفحات کتاب :
72
کنگره :
BP365‭‬ ‭/م9‏‫‭ح2 1389
دیویی :
297/564
کتابشناسی ملی :
2‎0‎2‎1‎5‎2‎1
شابک :
9786005637083
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مسافر صبح