نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از کرونا تا دیگر شیاطین

کتاب از کرونا و دیگر شیاطین نوشته محمدعلی ابطحی، خاطرات روزهای کرونایی ایران به روایت خود نویسنده است. محمدعلی ابطحی این خاطرات را با زبان طنز و طعنه و لطیفه های متداول دوران کرونا به نگارش درآورده و علاوه بر مشاهدات اجتماعی خود، گریزی به دنیای سیاست و رجال سیاسی نیز زده و حاشیه هایی از رویدادها و وقایع خبری که در این دوران به طور برجسته جلوه نمودند نیز ارائه کرده است.

زمانی که محمدعلی ابطحی نگارش کتاب از کرونا و دیگر شیاطین را آغاز کرد، هرگز گمان نمی برد که به چنین معضل جهانی و دراز مدتی تبدیل گردد و این بیماری را نیز یک مهمان چند روزه تصور می کرد. غافل از اینکه این مهمان آمده که بماند و قصد رفتن هم ندارد! تا جایی که نویسنده به نوشتن از کرونا و دیگر شیاطین هم خاتمه می دهد و ویروس هنوز که هنوزه گریبان گیر صاحب خانه است.

به سبب قالب نگارش کتاب که خاطره نویسی و روزمره نگاری بوده، فضای کتاب از کرونا تا دیگر شیاطین بسیار صمیمی و گرم است و به دلیل بیان ساده و دور از تکلف آن بسیار شیرین و خواندنی جلوه می کند. به سبب ماهیت درگیر کننده و شرایط بحرانی که کشورمان و دیگر کشورهای جهان درگیر آن بود، ممکن است رویدادهای اجتماعی و سیاسی مختلفی در میدان دید ما قرار نگرفته باشند؛ بنابراین شنوندگانی که می خواهند گوشه چشمی به این وقایع و همچنین مقایسه ای از ابتدای اعلام رسمی کرونا با امروز و برهه های پیش رو داشته باشند، این اثر را بسیار مفید و جذاب خواهند یافت.

گزیده کتاب از کرونا تا دیگر شیاطین

کرونا که تمام شدنی نیست. دیشب به آقای خاتمی زنگ زدم. برای تبریک عید. حسابی مشغول نوشته هایش هست. تبادل اخبار کرونا گرفته ها هم کردیم.

به پیر کمر خمیده اصلاحات، بهزاد نبوی، هم برای تبریک عید تولد مولا زنگ زدم. قرار گذاشتیم بعد کرونا دیداری تازه کنیم. تا کرونا چه خواهد شد! باور کنید این ویروس کرونا اگر فراماسیون نباشد، حتما سکولار است. نه تنها نماز جمعه های ما را تعطیل کرد و کعبه را خالی، بلکه پاپ را هم مجبور کرد امروز بدون مشتری و آنلاین مراسم یکشنبه واتیکان را برگزار کند.

روز پدر تاریخی بود. امروز با بچه ها و نوه ها در فضای باز قرار گذاشتیم. با فاصله با هم دیدار کردیم. بدون بوس و حتی گاز! یکبار حتی هادی به طرفم آمد، فرار کردم. مثل قیامت همه از هم فرار می کنند. چه تجربه عجیبیه.

مردم خیلی به فکر مشکلات حکومت هستند ها. نوشته بودند به اوکراینی ها بگویید جعبه سیاه را گذاشتیم قم، بیایید بگیرید. چه مظلومانه در هواپیما پودر شدند. خدا صبر بده خانواده هاشان را. انگار فراموش شدند. می گم این چه جوریه تو اروپا مسابقه های فوتبال با جمعیت برگزار می شه؟ درسته خارجه ولی بدآموزی دارد. یکی بهشون بگه مراقب باشند. مثل ما غافلگیر نشوند.!

کتاب های مشابه از کرونا تا دیگر شیاطین