کتاب نسبت های مالی pdf

چگونه با استفاده از نسبت های مالی حداکثر ارزش و موفقیت را برای کسب و کارتان به ارمغان آورید؟

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نسبت های مالی


کتاب نسبت های مالی، سطوح متوالی یک کسب و کار؛ از آغاز ایده اولیه تا مرحله رشد و توسعه کسب و کار را به 6 مرحله تقسیم کرده است که شامل: مدیریت استراتژیک، مدیریت بودجه، مدیریت دارایی، مدیریت ارزش افزوده، مدیریت مالیات و مدیریت رشد است و نسبت های مالی متعارف و مرکبی که نشانگر و راهنمای موفقیت هر مرحله است را تشریح کرده است، همچنین ضمن بیان نتایج نسبت های مالی از دیدگاه ذی نفعان مختلف، راهکارهایی برای موفقیت در هر مرحله عنوان شده است.

در شروع هر کسب و کار، عنصر کلیدی ایجاد کننده تفاوت میان موفقیت و شکست، توانایی مدیریت در بدست گرفتن جوانب مالی کسب و کار است. بنگاه هایی که توسط حسابداران و افرادی که تجارب سرمایه گذاری داشته اند آغاز بکار کرده اند، بعید است به نسبت های مالی به عنوان یک موضوع مهم توجه نکنند.

در فضای رقابتی امروز بررسی وضعیت عملکرد بنگاه به منظور آگاهی و پیش بینی افق بلندمدت آن برای خود بنگاه و مدیران آن، اعتبار دهندگان و سرمایه گذاران حائز اهمیت است. یک بنگاه ممکن است با بحران های مختلفی از جمله بحران مالی، اعتباری، بازاریابی، منابع انسانی و... مواجه شود، از آنجا که بحران یک روند است، اغلب از مدتی قبل با استفاده از ابزارهایی می توان نشانه های وقوع آن را رویت کرد، از جمله این ابزارها، نسبت های مالی هستند که به منظور نمایاندن وضعیت بنگاه یاریگر هستند، گر چه این نسبت ها، اطلاعات خامی را در اختیار کاربران قرار می دهند اما با کاربرد آنها در چهارچوبی منطقی می توان بیشترین بهره را از آنها برد.


کتاب نسبت های مالی با کاربرد نسبت های مالی در چهارچوب مدلی ساده ، کاربردی و موثر وضعیت بنگاه را از جنبه های مختلف که مورد توجه ذی نفعان متنوع آن می باشد، نشان می دهد.


معرفی نویسنده کتاب نسبت های مالی؛ ریچارد بیول


ریچارد بیول در رشته های سیاست، فلسفه و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده است. وی به عنوان عضو موسسه مدیران حسابداری (CIMA) فعالیت داشته است و کتاب نسبت های مالی حاصل تجربیات بیش از 20 ساله اش به عنوان مدیر مالی در کارخانجات و بخش های مدیریتی است. همچنین وی عضو موسسه مشاوره کسب و کار نیز می باشد. بیول برای تعدادی از مجلات تخصصی در زمینه جنبه های مختلف مدیریت مالی و اندازه گیری عملکرد، مقالاتی به چاپ رسانده است که به پاس همکاری انکارناپذیر و ارزشمند وی در توسعه مدیریت حسابداری از طرف اتحادیه حسابداران بین المللی موفق به دریافت جایزه شده است.


گزیده کتاب نسبت های مالی


بعد از آنکه دیگران متوجه شدند که ایده ما سود آور است، علاوه بر تلاشی که در مرحله مدیریت استراتژیک داشته ایم، اینک باید خودمان را برای سرمایه گذاری بر روی ایده آماده کنیم. البته مواقعی وجود دارد که سخت ترین کار باید انجام شود - پذیرش اینکه ایده ارزش افزوده ایجاد نمی کند و باید رد شود. در عین حال به شرط آنکه ایده مان را بطور موثر تفضیل کرده باشیم و تقاضای بالقوه کافی به وجود آمده باشد (دو داده فرآیند مدیریت استراتژیک) خروجی طبیعی این مرحله آنست که مبتکر و صاحب ایده باید آماده انجام سرمایه گذاری شود.

همان طور که در کاربرد نسبت های مالی نشان خواهیم داد، این مدل توسط پول توصیف می شود، در این شرایط بطور طبیعی انتظار خواهیم داشت که صاحب سرمایه برای سرمایه گذاری از حساب های بانکی خود برداشت کند. با این حال، تنها وقتی نسبت های مالی رابطه بین اجزاء غیر آشکار (غیر ملموس) را بیان می کنند ممکن است مشخص شود که سرمایه مورد نیاز مبتکر ایده بیشتر از سرمایه ای است که در عمل توسط سرمایه گذار کنار گذاشته شده است. ممکن است اعتبار و سابقه خود صاحب ایده برای تضمین اجرای ایده لازم باشد، از این رو سرمایه گذار احتمالا در زمان راه اندازی بنگاه، به یک ریسک دست می زند و بر روی چیزی که غیر آشکار است سرمایه گذاری می کند. حال خواهیم دید که چیزی آشکار و قابل روئیت بالای سطح زمین دیده می شود.

متاسفانه در 9 مورد از 10 مورد سرمایه گذاری ها، همه منابع لازم برای تحقق ایده را خودمان نداریم، این منابع می توانند وجوه، اعتبار و سابقه، ارتباطات یا هر چیز دیگری باشد. احتمالا لازم است که برای تامین منابع مورد نیاز از دیگران قرض کنیم در اصطلاح مالی، این مرحله مدیریت وجوه نام دارد.


کتاب نسبت های مالی؛ مفید برای...

مطالعه این کتاب، نه تنها برای کسانی که تازه کسب و کاری را شروع کرده اند بلکه برای همه کسانی که پیش زمینه اطلاعات مالی ندارند اما مسیر شغلیشان آنها را بسوی مسئولیت کسب سود می کشاند. همچنین برای دانشجویان رشته های تجاری به منظور کسب آمادگی ارزشمند است.


سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
202
کنگره :
HG4026‫‭/‏ب9ن5
دیویی :
‏‫‭658/15
کتابشناسی ملی :
3545983‬
شابک :
978-600-7346-76-1

کتاب های مشابه نسبت های مالی