امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

کتاب اسرار سایه نوشته رابرت بلای با ترجمه فرشید قهرمانی می باشد که توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است. هدف این کتاب رمز گشایی از نیمه تاریک وجود می‌باشد و یکی از مدل‌های شناخته شده در عرصه روان‌شناسی برای تحلیل و شناخت نیمه تاریک روان یا سایه است.

معرفی کتاب اسرار سایه

بخش اول کتاب اسرار سایه با عنوان «تاریک و روشنِ وجود» به صورت اثری صوتی در مجموعه ای به نام «شاعران معاصر آمریکایی اشعارشان را می خوانند» درسال 1971 منتشر شده است.  بخش دوم و سوم برگرفته از مقاله ای است که در سال 1983 برای همایشی در سان فرانسیسکو به نام «چهره دشمن» فرستاده شد. 

 بخش چهارم کتاب اسرار سایه مکالمه‌ای است میان من و بلای، حدود یک سال پس از این همایش. در بخش پنجم بلای خواننده را آزاد می‌گذارد تا در جنگل پرسایه اشعار والاس استیونس به گشت وگذار بپردازد. این بخش اولین بار در سال 1976 در کتاب اشعار آمریکا به چاپ رسید و توسط ویلیام هین ویرایش شد. 

هدف این کتاب رمز گشایی از نیمه تاریک وجود می‌باشد و یکی از مدل‌های شناخته شده در عرصه روان‌شناسی برای تحلیل و شناخت نیمه تاریک روان یا سایه است.

خلاصه کتاب اسرار سایه

زندگی فردی و اجتماعی شما در برخی مواقع تحت تاثیر و در اسارت نوعی وسواس و اجبار ناخودآگاه قرار گرفته که برای شما کاملا ناشناخته است. این کتاب کوچک شما را از این اسارت رها می‌کند و راه تکامل فردی را به شما نشان می‌دهد. تحلیل رابرت بلای در این مورد نتایج هیجان انگیزی به همراه دارد.

رابرت بلای، سایه این مفهوم درونی مهم را روشن‌تر، گیراتر و کاربردی‌تر از سایرین توصیف می‌کند و در شعرهایش می‌گوید: «باید زندگی‌تان را تغییر بدهید». مقاومت در برابر این تغییر نه تنها هدر دادن زمان است، بلکه خطرناک هم هست.

«سایه» یکی از کاربردی‌ترین واژه‌ها درباره روان انسان است که کارل یونگ آن را به کار برده است. یونگ معتقد است، سایه بخشی از روان است که در ناخودآگاه ما نهفته است. تعریفی که ماری لوییس، تحلیل‌گر آثار یونگ، برای سایه ارائه می‌دهد شفاف است: «سایه فقط نامی اسطوره‌ای است برای تمام آنچه درون من وجود دارد و قادر نیستم آن را به طور مستقیم بشناسم.»

رابرت بلای شاعری است که به روان کاوی کارل گوستاو یونگ تسلط کافی دارد. او مترجم اشعار حافظ، سعدی و مولانا به زبان انگلیسی می‌باشد. او می‌گوید: "عطار، حافظ، مولانا و سعدی به من شادی زیادی می‌دهند و راهگشای من بودند.

برخی نظرات دربارۀ کتاب اسرار سایه: رمز گشایی از نیمه تاریک وجود:

- رابرت بلای تمامی مواردی را که از فرط شرمساری به فراموشی سپرده‌ایم و همه‌ی نکاتی را که به خاطر ترس پنهان کرده‌ایم بیرون می‌کشد و جلوی چشمان بی‌قرار ما جای می‌دهد. (جان سینگر - روانکار)

- رابرت بلای کوله پشتی بزرگ و سنگینی را که همواره به دوش می‌کشیم با چاقوی تیز و دقیق خود می‌شکافد و باز می‌کند. این کار پوسیدگی‌ها، خرابی‌ها، نابسامانی‌ها و به هم ریختگی‌های ما را نمایان می‌کند. مفاهیمی که رابرت بلای در این کتاب از آن سخن می‌گوید از چنان قدرت و برشی برخوردارند که به زخم‌های نهفته‌ی درونی راه می‌یابند و قدری از دردهای قدیمی و سرکوب شده‌ی ما را شفا می‌بخشند. (ماریان وودمن- روانکار)

- الهام بخش و تاثیرگذار... فقط تجربه و کلام پر توان فردی فهمیده همچون رابرت بلای می‌تواند چنین مفهوم نهفته و ناشناخته‌ای را توصیف کند. (جون هلیفکس)

- رابرت بلای شور و شوق و توان احساسی خاصی را به کار گرفته تا این مفهوم را به مخاطب منتقل کند که پیش از ملاقات و پذیرفتن سایه در وجود خود نمی‌توانیم به آرامش دست یابیم. اسرار سایه کتاب کوچکی است که عصاره‌ی رهایی و آرامش فردی را در خود دارد و می‌تواند زندگی شما را تغییر و بهبود دهد. (جورج لئونارد)

برشی از متن کتاب اسرار سایه

می‌خواهم درباره نحوه درست استفاده از بیان برای‌تان حرف بزنم. درباره بیانی صحبت می کنم که دقیق است و پایه فیزیکی دارد. استفاده آگاهانه از بیان، ثمربخش ترین شیوه بازیابی سایه پخش شده ما در جهان است. انرژی‌ای که ما به بیرون فرستاده‌ایم،  فراتر از روان ما شناور است و یکی از راه های بازگرداندن آن به روان مان، استفاده از ریسمان بیان است. نوع خاصی از بیان مثل تور عمل می‌کند و باید آگاهانه از این تور استفاده کنیم.

اگر می‌خواهیم جادوگرمان را پس بگیریم، باید درباره‌اش بنویسیم. اگر راهنمای معنوی مان را می‌خواهیم، باید به جای جست وجوی منفعل این راهنما در دیگران، درباره‌اش چیزی بنویسیم.  

دانلود رایگان کتاب اسرار سایه

دانلود رایگان کتاب اسرار سایه، در فراکتاب موجود نمی باشد زیرا انتشار رایگان کتاب باعث تضییع حق ناشر می شود. ولی با صرف هزینه اندک می توانید آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان به مطالعه آن بپردازید.

فیلم اسرار سایه

مطمنا برای شما پیش آمده است که در جاهایی از کوره بدون اختیار، تاکید می کنم بی اختیار در رفته باشید و کارهایی کرده باشید که بعدا که به آن نگاه کرده اید از کرده خود پشیمان شده باشید. ممکن است کلامی را گفته باشید، عملی را انجام داده یا انجام نداده باشید و بعد احساس نامطلوبی کرده باشید. همه ما هیولایی همچون یک سایه همراه خود داریم. این سایه تا زمانی که تحت تسلط ما در نیامده خودمختار عمل می کند و موجب میشود به مرور ما روابطمان را مخدوش کنیم و زندگی مان را به نابودی بکشیم. هر چه سن بالاتر می رود این هیولا هم قدرت بیشتری می گیرد و ما هم باید زحمت بیشتری برای مهار آن بکشیم . همه ما کوله باری در پشت خود حمل می کنیم که درون آن مملو از پوسیدگی ها، خرابی ها، نابسمانی ها و بهم ریختگی هایی است که در طی زمان به آن توجه نکرده ایم و فقط آن را به این کوله بار ریخته ایم و حمل می کنیم و البته دربسیاری مواقع خودمان هم از محتوی کوله بار بی خبریم. دیر یا زود ما از حمل این کوله بار خسته خواهیم شد و پخش زمین خواهیم شد. این روز همان روز رسوایی ماست. روزی که مشکلاتی که مخفی شان کرده ایم و خواسته ایم فراموششان کنیم یقه ما را می گیرند و از ما حساب کشی می کنند. با این کلاس صوتی، خودمان زودتر به سراغ کوله بار می رویم و بنابراین جلوتر با مسائلمان روبرو خواهیم شد.بنابراین امروز شروع کنید برای مهار این هیولا با شنیدن این مجموعه کاری بکنید.

کتاب نیمه تاریک وجود

کتاب نیمه تاریک وجود به نویسندگی دبی فورد می باشد و توسط انتشارات کلک آزادگان، به چاپ رسیده است.

برای قضاوت نشدن، پذیرفته شدن، محترم ماندن و در نهایت داشتن زندگی سالم و شاد باید درون خود را شناخت و با آن مواجه شد. بسیاری از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا احساسات منفی‌شان را انکار و یا پنهان کنند تا در جامعه پذیرفته شوند. این احساسات همان سایه‌ها یا نیمه‌ی تاریک وجودمان هستند که همیشه برای روبرو شدن با آن‌ها مقاومت می‌‌کنیم و از شناخت و تحلیل کردن‌شان طفره می‌رویم. کتاب نیمه‌ تاریک وجود با ارائه‌ی روش‌ها و تمرین‌های موثر کمک می‌کند تا از سایه‌های درونی خود که از چشم دیگران پنهان کرده‌ایم، آگاهی پیدا کنیم و برای رشد و ارتقای شخصیت خود تلاش کنیم.

این کتاب بصورت چاپی در فراکتاب موجود می باشد.

خرید کتاب اسرار سایه ها

برای خرید کتاب اسرار سایه ها، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود، آن را در خود اپلیکیشن مطالعه کنید.

کتابهای سهیل رضایی

کتاب نوازش روح

کتاب نوازش روح به قلم سید سهیل رضایی، تلنگری است جهت سر زدن به روح مفقود انسان حاضر؛ کسی که در درون خود از تنهایی و بیگانگی، سرشار از غم و اندوه است.

سید سهیل رضایی در این کتاب جملاتی تکان دهنده ارائه می‌دهد و از این طریق به شما کمک می‌کند تا نگاه عمیق‌تری به زندگی داشته باشید. او کتابش را با جمله معروف جوزف کمپبل شروع می‌کند که می‌گوید: شاید ما روح را ترک کنیم اما روح هیچ گاه روح ما را ترک نخواهد کرد و بابت ترک کردنش انتقام سختی از ما خواهد گرفت، آغاز می‌کند.

دانلود کتاب اسرار سایه

پی دی اف کتاب اسرار سایه در فراکتاب در دسترس می باشد. می توانید آن را از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان به مطالعه آن بپردازید.

دانلود کتاب اسرار سایه مشخصات کتاب اسرار سایه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی
نویسنده: رابرت بلای
مترجم:
فرشید قهرمانی
تعداد صفحه: 59
موضوع: روانشناسی
قالب: pdf

سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
59
کنگره :
BF175/5 ‭/س2‏‫‭ب8 1392
دیویی :
155/23
کتابشناسی ملی :
2‎2‎8‎3‎9‎1‎2
شابک :
978-600-9225-10-1‬‬‬

کتاب های مشابه اسرار سایه