نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام

کتاب «جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام» دومین مجلد از مجموعه کتاب هایی به شمار می رود که با حمایت شورای اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده تا برخی مسائل مربوط به عراق در زمان صدام را از طریق گفتگو با مقامات رژیم سابق عراق روشن کند.

این کتاب، با محوریت گفتگو با چهار نفر از افسران عالی رتبه عراقی درباره عملیات های دریایی، هوایی، اطلاعات نظامی و توسعه توانمندی های نظامی ارتش سابق عراق ترجمه شده است. سرلشکر میسر رشید الطرفه العبیدی، افسر ارشد و یکی از فرماندهان اطلاعات عراق در بخش مرتبط با ایران در طول جنگ، سرلشکر بازنشسته علاءالدین حسین مکی خمس، رئیس ستاد سپاه سوم و فرمانده اداره توسعه رزمی عراق در زمان جنگ با ایران، سپهبد عبید محمد الکعبی فرمانده نیروی دریایی ارتش عراق در سال های 1982 تا 1988 و سرلشکر علوان حسّون علوان العبوسی فرمانده اسکادران و تیپ هوایی در جنگ با ایران افرادی هستند که در این کتاب سخن گفته اند.

گزیده کتاب جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام

صدام فرد زیرکی بود ولی فرمانده‌هان طرف گفت و گو معتقدند شخصیت کاملا متناقضی داشت و هرچه آموخته بود حاصل تلاش‌های شخصی‌اش بود .همان گونه که ژنرال حمدانی و مکی در این کتاب اشاره کرده اند، صدام از نظر روحیات درونی اش همانند عرب های بادیه نشین بود. او شخصیت گیرایی داشت که اعضای گروه یا جلسه‌ای را که در آن شرکت داشت تحت تاثیر قرار می داد.

صفحات کتاب :
416
کنگره :
DS318/85‏‫‬‮‭/ج9 1393
دیویی :
955/054
کتابشناسی ملی :
3567129
شابک :
978-600-7384-01-5‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه جنگ ایران و عراق از دیدگاه فرماندهان صدام