امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی

در بسیاری از موارد معلمین گرامی نیازمند داشتن مجموعه ای از اطلاعات متنوع در زمینه درس مطالعات اجتماعی هستند تا پاسخگوی سئوالات فراگیرانشان باشند و چه بسا همان لحظه حضور ذهن نداشته باشند، براین اساس و با توجه به نیازسنجی از معلمان و دانشجو معلمان محترم و خالی بودن جای کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی در سیستم آموزشی وجود یک مجموعه ای همانند دانشنامه مطالعات اجتماعی در کنار همکاران محترم ضروری به نظر می رسید، امیدواریم کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی بخشی از نیاز معلمان گرامی را برآورده سازد.

درباره کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی

سرکار خانم دکتر مرضیه رونقی در کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی توضیح کلمات و اصطلاحات بخش هایی از کتب مطالعات اجتماعی در حوزه های موضوعی "نظام اجتماعی" و "فرهنگ و هویت" به صورت مختصر و در حد نیاز برای پاسخگویی به فراگیران ارائه داده است، به ریشه یابی کلمات پرداخته شده، سازمان ها معرفی و وظایف آن ها بررسی گردیده، تحول ساختار نهادهای اجتماعی را در طول تاریخ مطرح شده و تفاوت کارکرد و عنوان سازمان ها و خرده نظام های اجتماعی در جوامع مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.


گزیده کتاب دانشنامه مطالعات اجتماعی

در تعریف لغوی ارتباط اجتماعی و انواع آن، برای برقراری رابطه آمده است؛ هر نوع وابستگی و ارتباط که میان دو یا چند چیز وجود دارد. همچنین تأثیر و نفوذی که یک چیز در دیگری داشته باشد را رابطه می‌گویند. (شعاری نژاد 1375: 345) در حوزه جامعه‌شناسی، اصطلاح رابطه اجتماعی برای ترسیم شرایطی به کار می‌رود که دو یا چند نفر در رفتاری مشارکت دارند که در چارچوب آن، هر یک از آنان رفتار دیگری را به طرز معناداری به حساب می‌آورد. در نتیجه رفتار مذکور برهمین اساس جهت‌گیری می‌شوند. (وبر1374: 31)

بیرو، آلن؛(1370) در فرهنگ علوم اجتماعی می نویسد: "ارتباط اجتماعی  اصطلاحی است کلی که از آن برای بیان تمامی اشکال روابط اجتماعی با مشارکت آگاهانه افراد یا گروه‌ها استفاده می‌شود و وسایل ارتباط اجتماعی، علامات، حرکات، نمادها، سخن و غیره و صور مربوط به زبان و هر بیان معنی‌دار را دربر می‌گیرد.(بیرو1370: 344)


صفحات کتاب :
124
کنگره :
H62‮‬‏‫‬‮‭/ر934د2 1395
دیویی :
371/1‮‬
کتابشناسی ملی :
4430605
شابک :
978-600-8509-39-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه دانشنامه مطالعات اجتماعی