کتاب جهاد مقدس

دفاع مقدس در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
90,000
15%
ت 76,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

در کتاب جهاد مقدس رهنمودها و بیانات مقام‌معظم رهبری درباره این جهاد ارزش آفرین جمع آوری شده و اینگونه ابعاد و موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدّس از نگاه آیت الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) به عنوان مردی تببین می‌شود که از آغازین ساعات جنگ تحمیلی به عنوان نماینده‌ی امام خمینی(ره) در شورای‌ عالی دفاع در این جهاد عظیم نقش مؤثّری داشتند و در همان روزهای اوّل جنگ، عازم جبهه‌ ها شدند.

معرفی کتاب جهاد مقدس

دفاع مقدّس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخشهای تاریخ انقلاب اسلامی و داستان حماسی پرشکوه مقاومت ملّت بزرگ ایران است که با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزّت و استقلال است و تجربیّات گران‌بهایی در حوزه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده و الگویی برای ایستادگیِ درس‌آموز مبارزات ملّتهای آزاده علیه استکبار جهانی به شمار میرود.
جنگ هشت‌ساله از بزرگ‌ترین افتخارات ملّت ایران و تجلّیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی‌نظیر مردم در همه‌ی ادوار تاریخ کشور است؛ به گونه‌ای که چراغی راهنما برای آینده‌های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقّی میگردد.
آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌‌العالی) از اوّلین ساعات آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نماینده‌ی حضرت امام خمینی(قدّس‌سرّه) در شورای‌عالی دفاع در این جهاد عظیم نقش مؤثّری داشتند و در همان روزهای اوّل جنگ، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و در بین رزمندگان حضور یافتند، و چشم امین و بازوی توانمند امام در جهاد مقدّس ملّت قهرمان ایران بودند. مسئولیّتهای توأمان معظّمٌ‌لّه در شورای‌عالی دفاع، امامت نماز جمعه‌ی تهران و ریاست کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی در سال اوّل جنگ و سپس در مقام ریاست‌جمهوری و ریاست شورای‌عالی دفاع و ریاست شورای‌عالی پشتیبانی جنگ و تمشیت امور ارتش و سپاه، این امکان را به ایشان میداد که نگاهی جامع نسبت به مسائل کشور و دفاع مقدّس داشته باشند؛ لذا بیانات مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) در خصوص هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حاوی نکات و محورهای مهمّی در این خصوص میباشد.

خلاصه کتاب جهاد مقدس

رهبر معظّم انقلاب اسلامی پس از دوران دفاع مقدّس تاکنون نیز همواره در بیانات متعدّد، نسبت به اهمّیّت آن دوران و لزوم تبیین و ترویج معارف و ارزشهای این واقعه‌ی عظیم تأکید فرموده‌اند. برای تدوین این کتاب، رهنمودها و تدابیر مقام معظّم رهبری و فرماندهی معظّم کلّ قوا(مدّظلّه‌العالی) در خصوص ابعاد و موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدّس که طیّ سالهای 1359 تا 1399 بیان فرموده‌اند، مورد بررسی و بهره‌برداری قرار گرفته، و مطالب آن در ده فصل به شرح زیر دسته‌بندی شده است:
فصل اوّل: مبانی و کلّیّات جهاد و دفاع
فصل دوّم: چرایی طمع دشمنان در تحمیل جنگ علیه ملّت ایران
فصل سوّم: نقش تدیّن، معنویّت و مبانی دینی در پیروزی دفاع مقدّس
فصل چهارم: نقش مردم و اقشار مختلف مردمی در دفاع مقدّس
فصل پنجم: نقش ارگانها و نهادهای مختلف در دفاع مقدّس
فصل ششم: نقش دولتها و سازمانهای بین‌المللی در جنگ تحمیلی
فصل هفتم: درسها، عبرتها و دستاوردهای دفاع مقدّس
فصل هشتم: الزامات مرتبط با دفاع مقدّس
فصل نهم: خاطرات
فصل دهم: برخی شهدای شاخص دفاع مقدّس
امید است این کتاب که در چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدّس منتشر میگردد، مورد استفاده‌ی علاقه‌مندان و محقّقین قرار گیرد و مبنایی برای اجرای تحقیقات و پژوهشهای بیشتر در این زمینه باشد.
ارائه طرح اولیه‌ی این کتاب و استخراج فیش ها، توسط آقای «امین حجازی» و تنظیم متن و بازخوانی این اثر بر عهده حجت الاسلام مهدی مطهّری بوده است.

خرید کتاب جهاد مقدس

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف دریافت کنید.

صفحات کتاب :
351
شابک :
978-622-7491-42-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه جهاد مقدس