کتاب شاید پیش از اذان صبح

زندگی نامه حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 2.5
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
23,000
50%
ت 11,500
خرید چاپی
60,000
22%
ت 46,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شاید پیش از اذان صبح در وصف سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی به قلم احمد یوسف زاده به نگارش در آمده است. نویسنده با قلمی زیبا از خاطرات سال‌های دور و نزدیک، از جنگ هشت ساله دفاع مقدس (زمانی که سربازی از سربازان فرمانده بوده است) و خاطرات بعد از جنگ با وی سخن می‌کند، گویی حاج قاسم روبروی اوست و مخاطب کلامش می‌باشد.

معرفی کتاب شاید پیش از اذان صبح

کتاب پیش از اذان صبح دارای ۱۵۹ صفحه می‌باشد و از خاطرات و دلنوشته‌های نویسنده از سردار دلها تشکیل شده است. بر بالای هر خاطره عنوانی بعنوان تیتر نقش نمایی می‌کند. کتاب شاید پیش از اذان صبح با استقبال گسترده مخاطبان و دوستداران سردار شهید روبرو شده است.

به قول نویسنده که در متن کتاب آورده است:« در دلنوشته هایم برای حاج قاسم، ترجیح دادم مستقیم با خودش حرف بزنم چون گمان نمی‌کنم مرده باشد.»یوسف زاده پیش از این آثار موفق دیگری بنام‌های «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» را در کارنامه خود دارد.

دانلود کتاب شاید پیش از اذان صبح

نسخه دیجیتال کتاب پیش از اذان صبح در فراکتاب با استفاده از پی دی اف کتاب شاید پیش از اذان صبح منتشر شده است و می‌توانید بعد از نصب نرم افزار آن را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید. اما دانلود کتاب شاید پیش از اذان صبح pdf به صورت جداگانه امکان پذیر نمی‌باشد.

خلاصه کتاب شاید پیش از اذان صبح

خلاصه کتاب پیش از اذان صبح روایتگر سبک زندگی و سیر و سلوک حاج قاسم در پستی و بلندی‌های زندگی و دوران فرماندهی‌اش می‌باشد و می‌تواند ایشان را در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی به خوبی به تصویر بکشد.

نویسنده در گوشه‌ای از کتاب می‌نویسد:«سلام حاجی. تصمیم دارم این نوشته‌ها را یک روز در قالب کتابی چاپ کنم، شاید هم بماند برای بعد از مرگم که لابد یک مرگ لوس و بی‌مزه خواهد بود، نه مثل مرگ شما سرخ و طوفانی و جریان ‌ساز. بالاخره فرق است میان یک ‌لاقبایی مثل من که در خانه نشسته‌ام و مجاهدی مثل تو که چهل سال پوتین از پا درنیاورده‌ای.شما حماسه سرودید و ما به نام شما فقط ترانه سرودیم و نان در آوردیم.»

خواندن کتاب شاید پیش از اذان صبح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است، این کتاب با نویسنده‌‌ای نزدیک به سردار دل‌ها و با نشر توسط انتشارات سوره مهر، محتوایی دلچسب از سردار دل‌ها را ارائه کرده است و خواندن آن را به همه عاشقان آن شهید عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

نویسنده کتاب پیش از اذان صبح

احمد یوسف زاده، نویسنده کتاب شاید پیش از اذان صبح متولد سال 1344 در کرمان است و در نوجوانی در عملیات غرورآفرین بیت المقدس در حالی که از نیروهای زیرمجموعه سردار سلیمانی است به اسارت نیروهای بعثی درمی‌آید. او تا پس از پایان جنگ و در سال 1369 در اسارت باقی می‌ماند.

دو کتاب آن 23 نفر و اردوگاه اطفال که خاطرات احمد یوسف زاده از سال‌های اسارت است نیز از او منتشر شده است و هر دو این کتاب‌ها نیز در فراکتاب در فرمت چاپی و دیجیتال در دسترس است. احمد یوسف زاده هم اکنون مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

متن کتاب شاید پیش از اذان صبح

حاجی جان، تابستان نود و شش را ایرانی ها هیچ وقت از یاد نمی‌برند. چند داعشی به هر طریقی تا مرکز تهران آمدند و مثل مارهای سمی از درهای مجلس شورای اسلامی خزیدند داخل. قاسم عزیز! من به خاطر هشت سال اسارتی که در عراق بودم، کمی زبان عربی یاد گرفته‌ام. جمله آن مزدور داعشی وقتی خشابش را بر سر و روی کارمند بی گناه مجلس خالی می‌کرد یادم نمی رود. نعره می کشید و می گفت: «اتظنون اننا سنرحل؟» فکر می‌کنید ما می‌رویم؟ داشت می گفت فکر می‌کنید ما از پشت مرزهایتان می‌رویم؟ فکر می‌کنید دست از سرتان برمی‌داریم؟

حاجی! ... حاجی! ... داعش نقشه‌ها کشیده بود برای ما، اما وقتی دید تو و سربازانت برای دفاع از ایران، خطوط جنگ را تا دمشق و لاذقیه و حمص و خان طومان و ادلب جلو بردید، امیدش برای به حرکت درآوردن ستونی از تویوتاهای شاسی بلند با پرچم های سیاه و مردان ریشوی بی‌ریشه در خیابان‌های کرمانشاه و ایلام ناامید شد.

... آن قدر ماندی در غربت که کار داعش را یکسره کردید و آمدی توی تلویزیون و اعلام کردی که «دو ماه دیگر داعش نیست». باورمان نمی‌شد، اما سر دو ماه خبر شکست کامل داعش را اعلام کردی.

پی دی اف کتاب شاید پیش از اذان صبح

دانلود پی دی اف کتاب شاید پیش از اذان صبح به صورت جداگانه در فراکتاب امکان پذیر نیست. دانلود رایگان کتاب شاید پیش از اذان صبح و نشر آن باعث تضییع حق ناشر و نویسنده می‌شود اما در نرم افزار امکان مرور رایگان آن را برای دقایقی محدود دارید. ما همواره در فراکتاب در تلاش هستیم تا با برروزسانی‌های مداوم نرم افزار تجربه‌های بهتری از مطالعه کتاب را به مخاطبانمان ارائه کنیم.

خرید کتاب شاید پیش از اذان صبح

کتاب شاید پیش از اذان صبح pdf برای مطالعه در نرم افزار در دسترس شماست. همچنین نسخه چاپی کتاب را می‌توانید از فراکتاب با تخفیف تهیه نمایید.

دانلود و خرید کتاب شاید پیش از اذان صبح

مشخصات کتاب شاید پیش از اذان صبح را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: احمد یوسف زاده
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 169
موضوع: خاطرات و دولنوشته‌هایی از سردار سلیمانی
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
169
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1668
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844092
کتابشناسی ملی :
7410160
شابک :
978-600-034916-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شاید پیش از اذان صبح