کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست pdf

روش های موثر برای مواجهه با سایه های فردی، اجتماعی و سازمانی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست

کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست درباره ترمیم شأن و وقار ما به عنوان انسان و بازگرداندن زندگی خود به مرتبه کمالی است که حق ذاتی ما می باشد. در کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست می خواهیم خوانندگان را متقاعد کنیم که اشتباهی در کار است و ما بسیار پایین تر از مرتبه ای که برای انسان بودن منظور شده است زندگی می کنیم؛ درعین حال بدانیم با اینکه مشکل بسیار جدّی است، قابل اصلاح می باشد.

اگر تشبیهی پزشکی به کار بگیریم، می توان گفت بخش های اول و دوم کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست مانند تشخیص بیماری هستند. آن ها به ما می گویند که اشتباه در چیست و چرا اوضاع و امور این گونه هستند. دانش، قدرت است. از این رو اگر چگونگی و چرایی اشتباه را ندانیم و نشناسیم، نمی توانیم کاری برای رفع اشتباه انجام دهیم. جای شکر است که ما در این بخش چندان ناآگاه نیستیم. همان گونه که گفته شد مضمون کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست، امید است.

گزیده کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست

عرصه زندگی مانند بسیاری از سفرها، نقطه آغاز و پایانی دارد. در عرصه زندگی جایی را ترک می کنیم، به سوی مکانی جدید پیش می رویم و وارد آن می شویم. عرصه زندگی بیرون آمدن از ظلمت (سایه) و ورود به نور است؛ از ناخودآگاه به خودآگاهی. در فرایند درمان اغلب این موضوع را با اشاره به یک کوه یخ توضیح می دهم. فقط ده درصد از یک کوه یخ که بالای سطح آب است، نمایان می شود، درحالی که نوددرصد آن زیر سطح آب است. این مثل موضوع ناخودآگاه ـخودآگاه است. تحقیقات نشان می دهد که خودآگاه فقط دوازده درصد از ذهن را اشغال می کند. بیشتر مردم بخش عمده عمر خود را ناخودآگاه زندگی می کنند تا خودآگاه. چالش زندگی، تلاش و فعالیت به سوی افزایش درصد زندگی آگاهانه است.نقطه شروع عرصه زندگی، عزیمت از ظلمت و شیوه سایه دار زندگی است که از آن بیرون می آید و دور می شود. این آغاز سفر به سوی کمال روحی و روانی است.

صفحات کتاب :
186
کنگره :
BF175/5‭‬ ‭/س2‏‫‬‮‭ر9 1399‬‬
دیویی :
155/264‬
کتابشناسی ملی :
6182533
شابک :
978-622-6014-33-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چرا حال انسان امروزی خوب نیست