کتاب یونگ شناسی کاربردی pdf

این اثر با مقدمه و مجوز مولف در ایران منتشر شده است

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یونگ شناسی کاربردی

کتاب یونگ شناسی کاربردی درباره روان شناسی ارائه شده توسط کارل گوستاو یونگ در نیمه اول قرن ۲۰ است و همچنین به آنچه در ارتباط با دیدگاه او و در رابطه با ورود ما به دنیای جدید قرن ۲۱ است، می پردازد. یونگ حقیقتا یک متفکر واقعی بود و نظریاتش هنوز هم تا حد زیادی ناشناخته اند و یا برداشت اشتباهی از آن ها می شود. دیدگاه او درباره حقیقت با دیدگاهی که بر دنیا حاکم بود، بسیار متفاوت بود و این موضوع باعث شد که درک منظور واقعی او برای روان‌شناسان و دانشمندان هم‌دوره‌اش دشوار بشود. سبک نوشته‌های او برای همکاران دانشگاهی‌اش زیاده از حد ادبی و برای ادیبان بیش از حد دانشگاهی بود. هنرمندان و نویسندگان بیش از دانشگاهیان راه خود را برای فهم عصاره افکار یونگ باز کردند، اما آن‌ها نیز به‌سرعت فهم خود را تعمیم دادند و نتوانستند با وسعت و عمق ذهن یونگ کنار بیایند.

گزیده کتاب یونگ شناسی کاربردی

یونگ قبل از آن، تجاربی شخصی از قدرتی که درون روان پنهان است، داشت. هنگامی که او ۱۲ سال داشت و پدر یکی از دوستانش او را به خاطر سرکشی به شدت سرزنش کرد، واکنش یونگ خشمی غیرعادی بود. او نمی توانست باور کند که آن مرد آن قدر جسارت داشته باشد که جرأت کند از فردی مانند یونگ ــ که خودش معتقد بود فرد مهمی است ــ انتقاد کند.

در آن لحظه این احساس به یونگ دست داد که استادی صاحب اقتدار و خرد است و دیگران باید به او احترام بگذارند و از او اطاعت کنند. تقریبا پیش از این که این اندیشه به ذهن او خطور کند، در تضادی مضحک بین آن پیرمرد جدی و آن بچه مدرسه ای که در برابر پدر دوستش می ایستاد، گیر کرده بود. چگونه می توانست این دو تصویر متضاد را به تعادل برساند؟

کنگره :
BF173‏‫‭/ر2ی9 1393
دیویی :
150/1954
کتابشناسی ملی :
2895740
شابک :
978-600-6268-13-2
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
223

کتاب های مشابه یونگ شناسی کاربردی