امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خداحافظی با نقش قربانی

کتاب خداحافظی با نقش قربانی نوشته ورنا کاست با ترجمه سعیده قاضی توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است. ورنا کاست بر اساس دو افسانه رابطه میان قربانی و مهاجم را در زندگی روزانه مطالعه کرده است. بدون شک خواندن کتاب خداحافظی با نقش قربانی، هر خواننده ای را نه تنها از چگونگی شکل گیری تعامل میان این دو نقش آگاه می کند، بلکه به او راهکارهایی برای خروج از این دو نقش ارائه و سرانجام به سوی واکنشی آگاهانه در قالب دو نقش قربانی و مهاجم سوق می دهد.

گزیده کتاب خداحافظی با نقش قربانی

به ما ظلم شده، تحقیرمان کرده اند، حق مان را خورده اند، ما را نادیده گرفته اند...

همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، بارها و بارها این جملات را از ذهن گذرانده ایم و در پایان با حس دردآور یک قربانی به گفتگوی درونی با خود خاتمه داده ایم. ای کاش کار به همین جا ختم می شد،ولی حس قربانی بودن، چنان خشمی را در ما تلنبار می کند که نقش مهاجم به خود می گیریم و زندگی خود و دیگران را تحت تأثیر آن به نابودی می کشانیم. کار این کتاب آن است که ما را از سرگردانی در دور باطل قربانی و مهاجم، رهایی بخشد...

در افسانه‌ای که مسئله قربانی مهاجم را با جزئیات دقیق روایت می کند، به بررسی رابطه میان این دو می پردازم و به کمک این روایت، راه برون‌رفت از این تعامل نابودگر را روشن می کنم. افسانه ها داستان هایی هستند که مبتنی بر تصویرسازی تعریف شده اند. اجازه بدهید ما هم این داستان ها را همان طور تعریف کنیم و یا بخوانیم که این تصاویر بتوانند دوباره زنده شوند، سپس خودمان را در اتاقی از تصویر بیابیم؛ در اتاقی از خیالات، که در آن تصاویر این افسانه می توانند تصویرهای ذهنی ما را زنده کنند. 

























صفحات کتاب :
170
کنگره :
RC569/5
دیویی :
154/24
کتابشناسی ملی :
5818473
شابک :
‏‫‭978-622-6014-12-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه خداحافظی با نقش قربانی