امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
210,000
9%
ت 191,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب نیروی حال راهنمایی برای بیداری معنوی است که توسط اکهارت تله (اکهارت تول) تالیف و توسط مسیحا برزگر ترجمه شده است.

معرفی کتاب نیروی حال

کتاب نیروی حال، به شما نشان می‌دهد که چطور با کنار زدن گذشته، زندگی بهتری را داشته باشید، در این کتاب روش خاصی را برای پایان دادن به رنج و دستیابی به آرامش درونی، زندگی کردن فقط در زمان حال و جدا کردن خودتان از ذهنتان را ارائه می دهد.  

در این دوران بشر به دنبال پاسخ دو پرسش مهم است: ما که هستیم؟ ماهیت دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم چیست؟ پاسخ به این پرسش‌ها کیفیت ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران را تعیین می‌کند و اگر وسیع‌تر نگاه کنید، کیفیت جامعه را مشخص میکند.

هنگامی که خواندن کتاب نیروی حال را شروع می‌کنید، در ابتدا امکان دارد مفهوم بعضی از لغات مانند «هستی» و «حضور» برایتان کاملاً روشن نباشد ولی به خواندن ادامه دهید. ممکن است پرسش‌ها یا استدلال‌هایی به ذهنتان برسد که در بخش‌های بعدی به آنان پاسخ داده شود و یا ممکن است با تفکر بیشتر در مطلب یا در خودتان به جواب سوالات مورد نظر دست یابید.

برای فهم کامل مطالب کتاب نیروی حال عجله نکنید، نیازی نیست که همه‌ی محتوای آن برایتان قابل درک باشد. لازم نیست با کلیه مطالب این کتاب موافق یا مخالف باشید. پس قضاوت در رابطه‌ با مطالب آن را به زمانی دیگر موکول کنید.

گرفتاری‌های بشر ریشه در افکار خودش دارد. ذهن مشتاق است تا مطالب را دسته‌بندی و مقایسه کند اما اگر در مورد این کتاب سعی در مقایسه کردن اصطلاحات آن نداشته باشید به نتیجه بهتری خواهید رسید وگرنه احتمال گیج شدن وجود دارد.

خرید کتاب نیروی حال | اکهارت تله | مسیحا برزگر

در ورای کلام اکهارت تله، قدرتی نهفته است که آن را تنها در بیان مربیان معنوی بسیار شاخص می‌توان یافت. او از اعماق حقایق، مسیری نیرومند را به دیگران، برای ملحق شدن به خود نشان می‌دهد. بدون شک اگر باقی مردم نیز این راه را بپیمایند، جهان جای بهتری خواهد شد.

کتاب نیروی حال درباره‌ی چیست؟

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که هیچ‌گاه آینده‌ای در کار نخواهد بود؟ تمام آن چیزی که ما آینده‌ نام‌گذاری می‌کنیم، مجموع لحظه‌های است که درحال ما جریان دارد.

کتاب نیروی حال، نوشته‌ی اکهارت تول، بینش میلیون‌ها نفر در جهان را نسبت به زندگی تغییر داده‌ است. این کتاب سودمند به شما یادآوری می‌کند که برای لذت بردن از زندگی، باید لحظه‌ای ذهن‌تان را خاموش کنید و به اطراف‌تان با دقت نگاه کنید. سعی کنید از آن‌ چیزی که در اطرف‌تان می‌گذرد، لذت ببرید. از مناظر طبیعت، خورشید، آسمان شب و دریا.

بخشی از متن کتاب نیروی حال

درباره‌ی احساسات و عواطف چه می‌گویید؟ من بیش‌تر گرفتار احساسات و عواطف خود هستم تا ذهن خود.

ذهن، به آن معنایی که من آن را به کار می‌برم، فقط فکر نیست. ذهن، شامل احساسات و عواطف تو و نیز تمامی الگوهای واکنشی عاطفی، ذهنی تو نیز می‌شود. احساسات در نقطه‌ی تلاقی ذهن و بدن به‌وجود می‌آیند. احساسات، واکنش بدن تو به کنش ذهن توست یا به تعبیری دیگر انعکاس ذهن تو در بدن توست. برای مثال، یک فکر تهاجمی یا خصومت‌آمیز، انرژی تقویت شده‌ای را در بدن به وجود می‌آورد که ما آن را خشم می‌نامیم. بدن آماده‌ی جنگیدن می‌شود. فکر این که تو، به لحاظ فیزیکی و روانی، مورد حمله واقع شده‌‌ای، باعث می‌شود که بدن تو واکنشی نشان بدهد. این واکنش، صورت فیزیکی چیزی‌ست که ما آن را ترس می‌نامیم. تحقیقات نشان می‌دهد که احساسات و عواطف قوی موجب تغییرات بیوشیمی بدن می‌شود. این تغییرات بیوشیمیایی بدن، موجب می‌شود که ما احساسات و عواطف‌مان را در صورت مادی و فیزیکی مشاهده کنیم. البته، تو همواره نسبت به الگوهای فکری خود آگاهی نداری. تنها با مشاهده‌ی احساسات و عواطف خود می‌توانی به الگوهای فکری خود پی ببری.

هر چه بیش‌تر با فکر خود، خوش آمدن‌ها یا خوش نیامدن‌ها، قضاوت‌ها، و تفسیر‌هایت یکی شوی که همه حاکی از حضور کم رنگ تو به عنوان تماشاگر آگاهی‌ست، انرژی عاطفی تو شدیدتر خواهد شد؛ چه آگاه باشی یا نباشی. اگر نمی‌توانی عواطف خود را احساس کنی، اگر ارتباط تو با عواطفت قطع شده است، نگران نباش. می‌توانی آن‌ها را، به طور خالص، در سطح کاملا مشهود بدن خویش تجربه کنی. آن‌ها خود را به صورت مشکلات بدنی یا بیماری‌ها نشان می‌دهند.

خواندن کتاب نیروی حال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دچار افسردگی هستید یا حس می‌می‌کنید چیزی را درون خود گم کرده‌اید و حس سردرگمی دارید، خواندن کتاب نیروی حال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب یادآوری مستمری است برای فراموش نکردن ثروت درونی شما. بارها خواندن آن تازگی آن را از بین نمی‌برد، زیرا نیروی دگرگون کننده آن نه تنها از بین نمی رود، بلکه در واقع نیرومندتر نیز می‌شود.

بهترین ترجمه کتاب نیروی حال

این کتاب با ترجمه های مختلفی وجود دارد که بهترین ترجمه این کتاب را مسیحا برزگر انجام داده و در واقع پرفروش ترین و بهترین ترجمه کتاب نیروی حال می‌باشد.

افتخارات کتاب نیروی حال

  • جزء لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران
  • جزء فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نویسنده کتاب را بیشتر بشناسیم

اکهارت تول(تله) نویسنده و معلم معنوی سرشناس در سال ۱۹۴۸ در آلمان متولد شد. وی در جوانی چند سال را بدون کار و سرگردان اما در حالت سرخوشی درونی گذراند و بعدتر یک معلم معنوی شد. اکهارت تول، زندگی‌اش را تا قبل از ۳۰ سالگی، سرشار از افسردگی شدیدی توصیف می‌کند که تحمل زندگی را برایش غیر ممکن می‌کرد. یکی از شب‌هایی که افسردگی‌ اکهارت تول تشدید شده بود، دچار حالتی دگرگون می‌شود و مسیر زندگی‌اش به سمت یافتن حقیقت درونی و آرامش معنوی سوق پیدا می‌کند. اکهارت با هیچ مکتب و سنت خاصی همنوا نیست. او در آموزش‌های خود فقط پیامی ساده اما ژرف را با صراحتی کامل و فارغ از قید زمان که ویژۀ آموزگاران معنوی کهن است، عرضه می‌کند: راهی برای رهایی از رنج به سوی آرامش، وجود دارد!

در کتاب نیروی حال به چه چیز می‌رسیم؟

چگونه می توانم زندگی ام را بهتر کنم؟

با تمرکز بر زمان حال و صرف نظر کردن از زمان گذشته و آینده می توانید زندگی خود را بسیار بهبود ببخشید بخشی از شما به رنج نیاز دارد تا زنده بماند بخشی که شامل بیشتر رنج هایی است که شما تجربه می کنید.

رابطه میان ذهن و رنج کشیدن چیست؟

نفس بخشی از ذهن شماست که از خوشحال بودن شما جلوگیری می کند اگر می خواهید زندگی غنی‌تر و تقریباً بدون رنجی داشته باشید خودتان را از ذهنتان جدا کرده و بر روی جسم خود تمرکز کنید بررسی کردن ذهن بدون قضاوت کردن بهترین راه برای جدا شدن از ذهن و در نتیجه رها کردن خودتان از رنج است. تلاش کنید تا در حالت هوشیاری همیشگی قرار داشته باشید 

این کار چه اثری بر زندگی من خواهد گذاشت؟

زندگی در زمان حال می تواند برای شریک شما سخت باشد اما همچنین روابط شما را بهبود می بخشد همه رنج ها قابل اجتناب نیستند. تسلیم شدن به زمان حال به معنی صرف نظر کردن از احساسات غمگین یا آزار دهنده نیست زندگی کردن در زمان حال به معنی داشتن یک زندگی منفعلانه نیست.

فصل اول کتاب نیروی حال

هیچ وجود خارجی‌ای نمی‌تواند شما را کامل کند

کامل بودن به این معنی است که در زندگی آرامش داشته باشید و از کسی که هستید لذت ببرید. همه ما به دنبال چیزی هستیم که ما را کامل کند. آن چیزها ممکن است: ثروت، عشق و یا فلسفه اعتقادی یا پاسخ به سؤال هایی باشد که در زندگی داریم. شاید بعضی از ما به شدت دنبال چیزهای دیگر بگردیم، اما همه ما می‌خواهیم که احساس کامل بودن کنیم.

هیچ وجود خارجی ای نمی‌تواند ما را کامل کند. ما از قبل کامل، و از درون بی‌نقص هستیم، فقط احتیاج داریم که از بی‌نقصی وجودمان آگاه شویم.

روابط نمی‌توانند شما را کامل کنند

وجود بشر به انواع رابطه احتیاج دارد: عاشقانه، خانوادگی، دوستانه، هم دانشگاهی، همکار و … . اما نباید در این رابطه‌ها به دنبال کمال باشیم. ما تمایل داریم که فکر کنیم تمام رابطه‌ها، به خصوص از نوع عاشقانه، فقط برای این هستند که به ما احساس خوشبختی بدهند. این تصور غیر واقعی، زمانی که رابطه با شکست مواجه می‌شود، باعث عذاب کشیدن ما خواهد شد.

روابط روشن شده به عنوان پیشرفت معنوی

لازم است بدانیم هدف اصلی از روابط این است که فرصتی فراهم آورند تا ما را از وجود حقیقی‌مان با خبر کنند. با در نظر گرفتن این اصل، روابطمان، به روابط روشنگرانه تبدیل خواهد شد و به ما در پیشرفت روحی و معنوی‌مان کمک خواهد کرد.

قدم‌های زیر را در جهت تبدیل روابط خود به روابط روشنگرانه بردارید:

  • دست از قضاوت کردن خود بردارید و معایب خود را بپذیرید.
  • دست از قضاوت کردن دیگران بردارید و معایبشان را بپذیرید.
  • قبول کنید که عشق و نفرت، هر دو، دو روی متفاوت یک سکه هستند. چیزی که ما به عنوان یک رابطه عاشقانه می‌شناسیم، معمولا از ابتدا دارای نقص می‌باشد. این رابطه شکست می‌خورد، به دلیل اینکه نه ما و نه شریکمان از وجود حقیقی مان آگاهی نداریم. نفسمان عاشق می‌شود و بعد کارمان به تنفر از یکدیگر می رسد. عشق واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که نفس‌مان را کنار گذاشته و از وجود واقعی‌مان خبردار شویم (با کل وجودمان عاشق شویم نه صرفا با جسم‌مان). پس قبول کنید که این روابط مانند جنگی می‌ماند که در آن دچار احساسات منفی، بازیچه کسی شدن و … می‌شوید.
  • وقتی که شخصیت منفی‌تان پدیدار می‌شود، به جای واکنش به احساساتتان، از واکنش نشان دادن خودداری کنید. این را بخشی از تمرین روحی خود کنید. وقتی احساسی بروز می‌کند، مراقب احساساتتان باشید و بدون واکنش نشان دادن به آن، قضیه را پایان دهید.

موفقیت نمی تواند شما را کامل کند

دستاوردها و بلندپروازی به زندگی جهت می‌دهند و هدف‌های با ارزشی هستند. اما به گفته اکهارت اگر فکر کنیم با موفق شدن، کامل می‌شویم، اشتباه است. زیرا موفقیت شدید بر آینده تمرکز می‌کند. باورمان این است که تا قبل از اینکه موفق شویم هنوز ناقصیم. ولی اگر سخت تلاش کنیم، در آینده کامل خواهیم شد که این فرضیه اشتباهی است چرا که ما از ابتدا کامل هستیم، هدف بیرونی زندگی‌تان می تواند هر چیزی باشد، اما هدف درونی و اصلی هر انسان، زندگی کردن در لحظه است.

بهترین سبک زندگی، حاضر بودن در زمان حال می‌باشد. اگر این هدف را بدست آورید، هدف بیرونی و ظاهری نیز به راحتی بدست می‌آید. چرا که دیگر خوشبختی‌تان با آن گره نخورده است.

پس یک راه بهتر زندگی کردن، این است که روی لحظه‌ها تمرکز کرده و پی ببریم که ما از قبل کامل هستیم. ما هنوز می‌توانیم هرچه را که می‌خواهیم به دست آوریم، اما به دست آوردن آن‌ها ربطی به کامل شدن ندارد.

ذهنیتی که در ابتدا مشکل را به وجود آورده، نمی تواند آن مشکل را حل کند

بسیاری از مردم تلاش می‌کنند به راهی که به خوشبختی منجر می‌شود، فکر کنند. اما ذهن ما هیچ‌گاه نمی‌تواند مشکلاتی را که خودش در وهله اول با یک ذهنیت به وجود آورده، با همان ذهنیت حل کند.

به هنگام تلاش برای روشن شدگی، بزرگترین مشکل، ذهن‌مان است. چرا که ذهن، همواره در حال تفسیر زنده، قضاوت‌ها و فکرهای بحرانی می‌باشد. این تفاسیر، دید واقع گرایانه‌مان را منحرف کرده و وجود ما را از تردید و ترس پر خواهد کرد. باید آگاه باشیم که ذهن‌مان ما را تعریف نمی‌کند. بلکه ما تماشاگران افکارمان هستیم.

روشن شدگی چیست؟

روشن‌شدگی به معنا عروج از سطح افکار است. هنگامی که تمام افکارتان را متوقف می‌کنید، از خود حقیقی‌تان آگاه می‌شوید. آن‌هم نه صرفا به عنوان متفکری که می‌اندیشد، بلکه به عنوان کسی که ورای افکارش حضور داشته و منشأ و نحوه به وجود آمدن آن‌ها را می‌داند. سپس، با منشأ حیات و کائنات، ارتباط روحی برقرار می کنید. این روشن شدگی می باشد.

چگونه از سطح افکارتان فراتر روید؟

  1. مراقب افکارتان باشید.
  2. بگذارید افکارتان شکل بگیرند.
  3. آن‌ها را بدون وابستگی یا قضاوت تماشا کنید.
  4. هنگامی که احساس کردید در حال غرق شدن در افکارتان هستید، به آرامی توجه تان را به زمان حال آورده و دوباره به مراقبت بپردازید.

با تکرار این فرآیند فکری، هر زمان که احساس گم شدن در افکار را کردید، خواهید فهمید که وجود حقیقی‌تان تنها به مانند تماشاگری است که دارد افکار را بر روی صحنه تماشا می کند.

تمرین فصل اول کتاب نیروی حال

  1. فکر کنید و ببینید روابطتان به هدف برآورده سازی چه اهدافی بوده است.
  2. از کنترل کردن روابط خود و تمامی انتظاراتی که از آنها دارید، امتناع کنید.
  3. حقیقت افراد اطرافتان را شناخته و اگر می‌توانید آن‌ها را بپذیرید.
  4. تمام درد و رنج‌هایی که همراهانتان در گذشته به شما زده‌اند را بپذیرید و رهایشان کنید.
  5. نشستن بر روی یک صندلی و نظارت بر افکارتان، بدون قضاوت و تفسیر کردن را تمرین کنید.

کتاب تمرین نیروی حال

گروهی از خوانندگان از تله درخواست کردند تمرین‌هایی در اختیارشان بگذارد تا بتوانند در هر زمان و مکان از نیروی حال بهره‌مند شوند و این نقطه آغاز کتاب تمرین نیروی حال (Practicing the Power of Now) بود.

به نظر اکهارت تله نمی‌توان ادعا کرد که یک کتاب قدرت تغییر تمام مردم جهان را دارد، اما تمایل گروه‌های بزرگی از افراد به بازبینی افکارشان یک نشانه مثبت است. اتفاق جدیدی در حال وقوع است، شاید دیگر روزهای تلخ زندگی به سر آمده و بتوانید بر رنج‌های خود و دیگران نقطه پایان بگذارید. اگر فکر می‌کنید برای این تغییر آماده نیستید، باید گفت در همین لحظه که شما این خط‌ها را می‌خوانید، قدمی به سمت جلو برداشتید. شما آماده هستید تا آرامش را در آغوش بگیرید و تنها کاری که باید انجام دهید مطالعه این کتاب و تعهد به تمرین‌های آن است.

بسیاری از قسمت‌های کتاب تمرین نیروی حال به‌ویژه برای مطالعه مراقبه مناسب هستند. در این نوع مطالعه شما اساساً برای جمع‌آوری اطلاعات جدید مطالعه نمی‌کنید، بلکه قصد دارید در زمان مطالعه حالت هوشیاری خود را تغییر دهید. به همین دلیل می‌توانید این قسمت‌ها را بارها و بارها دوباره بخوانید و هر بار درکی تازه از آن به دست بیاورید. این بخش‌ها بهتر است آهسته خوانده شوند. بسیاری از اوقات می‌توانید مکث کرده و یک لحظه تأمل آرام را تجربه کنید. در مواقع دیگر هم ممکن است کتاب را به صورت تصادفی باز کنید و چند خط بخوانید.

کتاب تمرین نیروی حال را میتوانید از صفحه کتاب تمرین نیروی حال خرید و دانلود کنید.

فهرست کتاب نیروی حال

  • معنای تسلیم
  • پیش‌گفتار
  • تو ذهن خود نیستی
  • آگاهی: راه رهایی از درد و رنج
  • سفر به ژرفایِ لحظه‌یِ حال
  • نقشه‌های ذهن برای فرار از لحظه‌یِ حال
  • ساحتِ حضور
  • کالبدِ درونی
  • درهایی گشوده به ذاتِ غیرمُتَجَلّی
  • رابطه‌های روشن
  • دل‌آسودگی: فراسوی غم و شادی

پی دی اف کتاب نیروی حال

کتاب نیروی حال، در زمانی کوتاه جای خود را در میان بزرگ ترین کتاب های معنوی معاصر یافته است. همان گونه که اکهارت تله خود بیان می دارد من از یک دگرگونی والای آگاهی بشر سخن میگویم، به شما نشان داده می شود چگونه خود را از اسارت ذهن رها کنید، به حالت روشن بینی وارد شوید و این حالت را در زندگی هر روزه خود حفظ نمایید.

در واقع فعلا امکان خرید نسخه pdf و دیجیتال کتاب نیروی حال در فروشگاه اینترنتی فراکتاب فراهم نشده است ولی شما عزیزان می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی با تخفیف ویژه تهیه کنید.

خرید و دانلود کتاب نیروی حال ترجمه هنگامه آذرمی 

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب نیروی حال ترجمه هنگامه آذرمی از کلک آزادگان فراهم شده است و شما می‌توانید این اثر را از صفحه کتاب نیروی حال ترجمه هنگامه آذرمی تهیه کنید.

دانلود رایگان کتاب نیروی حال ترجمه مسیحا برزگر pdf

کتاب نیروی حال به صورت رایگان موجود نمی باشد زیرا ناشر این کتاب را به صورت رایگان عرضه نکرده است، بسیار مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.

کتاب نیروی حال ترجمه مسیحا برزگر

در حال حاضر بهترین ترجمه کتاب نیروی حال، ترجمه مسیحا برزگر می‌باشد که توسط نشر ذهن آویز چاپ و منشتر شده است.

خرید کتاب نیروی حال

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی نیروی حال با ترجمه مسیحا برزگر از انتشارات ذهن آویز فراهم شده است و شما می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی تهیه کنید.

مشخصات
نشر: ذهن آویز
نویسنده: اکهارت تله
مترجم: مسیحا برزگر
تعداد صفحه: 352
موضوع: آرامش روح و بیداری معنوی
صفحات کتاب :
352
کنگره :
‏‫‭‭BL624‏‫‭/ت9ن9 1395‮
دیویی :
‏‫‭204/4
کتابشناسی ملی :
‎1‎3‎0‎7‎6‎3‎3
شابک :
‏‫‭978-600-5219-46-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه نیروی حال