امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بوف زرتشت

کتاب بوف زرتشت تأمّلی است در زندگی و آثار صادق هدایت و فریدریش ویلهلم نیچه به قلم عبدالرضا مسلمی خوزانی که در نشر معارف به چاپ رسیده است. نویسنده در کتاب بوف زرتشت پوچ انگاری آلمانی را در فلسفه و آرای نیچه با هیچ انگاری ایرانی در آثار و تفکر صادق هدایت، نویسنده و متفکر ایرانی مقایسه نموده است.

نویسنده در کتاب بوف زرتشت، به یکی از بنیادی‌ترین پدیده‌های فکری ویرانگر دوران پسارنسانس غرب یعنی پدیده نهیلیسم پرداخته است. پدیده‌ای که ریشه بسیاری از جریان‌های فکری ضدبشردر چند سده اخیربه‌شمار می‌رود. نیهیلیسم یا هیچ‌انگاری یا پوچگرایی یا نیست‌انگاری یا دیگر واژه‌هایی که بازگوکننده این جریان است از دیرباز به جنگ با حقیقت‌گرایی و ارزش‌مداری برآمده از مکتب انبیا (ع) برخاست و بیش از هرعاملی راه پیشرفت و سعادت وکامیابی حقیقی را برجامعه بشربست و زمینه بسیاری از جریان‌های ضدبشری را فراهم نمود.


عنوان «بوف زرتشت» اشارتی است به دو اثر معروف «بوف کور» اثر صادق هدایت و «چنین گفت زرتشت» اثر ویلهلم نیچه.

گزیده کتاب بوف زرتشت

تفکر نیچه آن چنان مردسالارانه است که معتقد است در ازدواج، معمولاً مردان به پستی کشیده می شوند و زنان به تعالی می رسند. آیا به راستی این گونه است؟ آیا این اظهارات، از طرف یک متخصص علوم اجتماعی، جامعه شناس یا سازمان معتبر آماری صورت گرفته است؟ آیا مرد پس از ازدواج، به پستی کشیده می شود یا اگر مجرد باشد و با رفیق بازی اوقات خود را بگذارند؟.

در حقیقت، ما یکی از مشکلات نیچه و صادق هدایت را تجرد آن ها دانسته و آن ها را در این موضوع، غیرمتخصص و ناآگاه می شماریم. بسیاری از مردان موفق، بخش عمده ای از موفقیت خود را وامدار همسران همدل و همیار خویش هستند.

صفحات کتاب :
244
کنگره :
‏‫‭PIR8308‭‬‏‫‭‏‫‭/م5ب9 1396
دیویی :
‏‫‭892/709
کتابشناسی ملی :
4969650
شابک :
978-600-441-165-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بوف زرتشت