کتاب دیپلماسی امام خمینی (ره) pdf

بررسی مبانی اندیشه و راهبردهای دیپلماتیک امام خمینی (ره)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیپلماسی امام خمینی (ره)

کتاب دیپلماسی امام خمینی (ره) نوشته علی سروش به بررسی مبانی اندیشه و راهبردهای دیپلماتیک امام خمینی (ره) می پردازد. دیپلماسی مهم‌ترین سامان هر دولت در عرصۀ بین‌الملل است که اندیشه‌ها و ارزش‌های هر دولت را در سطح جهانی متبلور می‌کند؛ از این ‌رو پیچیده‌ترین بخش علوم سیاسی به‌شمار می‌رود؛ اما در اکثر پژوهش‌های این حوزه، بدون پرداختن به اندیشه، فقط به لایه‌های بیرونی این علم پرداخته می‌شود.

در کتاب دیپلماسی امام خمینی (ره) تلاش کرده‌ایم تا دیپلماسی مبتنی بر اندیشۀ امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان اثرگذارترین متفکر سیاسی معاصر در عرصۀ بین‌الملل، تبیین کنیم.

گزیده کتاب دیپلماسی امام خمینی (ره)

به‌اذعان اکثر مقالات و آثار متفکران حوزۀ علوم سیاسی و سیاست خارجی، تعریف «دیپلماسی» کار مشکلی است؛ چراکه نه‌تنها تعریف واحدی از دیپلماسی وجود ندارد، بلکه این مفهوم را وجود تعاریف متنوع و متکثر مبهم‌تر نیز کرده است.

این مشکل زمانی دوچندان می‌شود که این مفهوم مبهم را در پارادایم اندیشه‌ای جدید بازتعریف کنیم؛ چنان‌که این تحقیق باید ضمن ارائۀ تعریفی از مفهوم «دیپلماسی»، تعریفی جدید در پارادایم اندیشۀ امام‌خمینی (ره) نیز ارائه کند. این پارادایم نه‌تنها ذیل پارادایم اصلی تعریف‌کنندۀ رایج از «دیپلماسی» که اندیشۀ لیبرال دمکراسی غربی است نمی‌گنجد، بلکه تعارضات مبنایی و اساسی با این پارادایم دارد.

صفحات کتاب :
220
کنگره :
DSR1574/5‭‬‭ /د93‏‫‬‭‬‭د9 1397
دیویی :
‫‬‭‬‬‭955/0842
کتابشناسی ملی :
4901725
شابک :
978-600-441-149-3‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دیپلماسی امام خمینی (ره)